جلوگیری از خودکشی کاربران فیسبوک با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی

© REUTERS / Dado RuvicA man is silhouetted against a video screen with a Facebook logo as he poses with a smartphone in this photo illustration taken in Zenica.
A man is silhouetted against a video screen with a Facebook logo as he poses with a smartphone in this photo illustration taken in Zenica. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، در بخش "پخش زنده فیسبوک" ابزار جدیدی برای جلوگیری از خودکشی کاربران تعبیه شده است. این الگوریتم های کامپیوتری قادر به تشخیص کاربران مشکوک به خودکشی هستند. این برنامه با تشخیص کاربرانی که مطالب و ایده های خودکشی را مطالعه می نمایند، سعی دارد آنها را از این موقعیت دشوار نجات دهد.

چنانچه سیستم عبارت خودکشی را به هنگام "پخش ویدئوی زنده" فیسبوک تشخیص دهد، در آن صورت این سیستم به طور خودکار حمایت های روانشناسی خود را به کاربر ارائه می دهد. از جمله: فیسبوک از این کاربر می خواهد تا با کسی که به او اعتماد دارد تماس برقرار نماید، با نزدیکان خود به صحبت بنشیند و یا به سخنان و نصیحت های مفید گوش دهد، در مجموع راه هایی به کاربر پیشنهاد می دهد تا بتواند به او در رهایی از این شرایط دشوار کمک نماید.

به گزارش خبرگزاری یو.اس.ای تودی، حمایت های مددجویانه از سوی روانشناسان از مرکز "خطوط ارتباطات ملی برای جلوگیری از خودکشی در آمریکا" و یا دیگر سازمان های مربوطه به صورت پیام برای این کاربر ارسال می گردد. علاوه بر این، در صورتیکه رفتار این کاربر در برنامه پخش زنده موجب نگرانی و وحشت دوستان و بینندگان گردد، در آن صورت به دیگر کاربران امکان تماس با کارکنان فیسبوک جهت کمک و جلوگیری از خودکشی آن شخص داده می شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از مرکز ملی آمار پزشکی ایالت متحده آمریکا، در حال حاضر آمار خودکشی در آمریکا طی 30 سال اخیر به بیشترین حد خود رسیده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала