گزارش سازمان ملل در باره سوریه: هر دو طرف درگیری در حلب مرتکب جنایات جنگی شده اند

© AFP 2023 / Stringerگزارش سازمان ملل در باره سوریه: هر دو طرف درگیری در حلب مرتکب جنایات جنگی شده اند
گزارش سازمان ملل در باره سوریه: هر دو طرف درگیری در حلب مرتکب جنایات جنگی شده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون مستقل تحقیقاتی سازمان ملل متحد در باره سوریه هر دو طرف درگیری در این کشور را متهم کرده که در عملیات خود برای تسلط بر شهر حلب مرتکب جنایات جنگی شده اند.

در این گزارش آمده است "نبرد حلب همراه با خشونت های بی رحمانه از هر دو طرف بوده و غیرنظامیان از هر دو طرف قربانی این خشونت ها شده اند".
در این گزارش بر استفاده از بمب های حاوی کلر توسط ارتش دولتی و نیروهای حامی آن در حلب تاکید شده و گفته می شود "این عملیات منجر به کشته شدن صدها نفر از غیرنظامیان در مناطق مسکونی شده است".
در عین حال در این گزارش آمده است که کارشناسان سازمان ملل ده ها مورد بمباران با استفاده از بمب های حاوی کلر را در حلب بررسی کرده و به این نتیجه رسیده اند که نیروی هوافضای روسیه در هیچ کدام از این موارد شریک نبود.
در این گزارش گروه های مسلح سوری نیز به گلوله باران مناطق غیر نظامی در غرب حلب متهم شده و گفته می شود: "این گلوله باران ها غیرهدفمندانه و با استفاده از سلاح هایی دست ساز انجام می شده و کشته ها و زخمی های زیادی از جمله در میان زنان و کودکان برجا گذاشته است".
در این گزارش خاطر نشان شده که بعضی گروه های مسلح در حالی که روسیه گذرگاه های انسانی را برای تخلیه شهر حلب ایجاد کرده، از خروج غیرنظامیان ممانعت کرده و از آنها به عنوان سپر زنده استفاده نمودند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала