یمن کشوری برای داعشی های فراری

© AP Photo / Militant Website, Fileیمن کشوری برای داعشی های فراری
یمن کشوری برای داعشی های فراری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» با انتشار مطلبی درباره تروریسم در عراق و سوریه گزارش داد که داعشی‌های سوریه و عراق برای پیوستن به جنگ یمن، به این کشور فرار می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «فایننشال تایمز» در شماره روز گذشته خود درباره فرار داعشی‌های سوریه و عراق به یمن مقاله‎ای را به قلم الیزابت کندل منتشر کرد.
این گزارش میگوید که به دلیل جنگ طایفه‌ای و چشم انداز نامشخص آن، یمن به یک کشور ایده آل برای فراریهای داعشی از سوریه و عراق تبدیل شده است.
روزنامه انگلیسی نوشت: جنگ بین انصارالله و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی پس از دخالت عربستان رنگ و بوی «طایفه‌ای» به خود گرفته است و همین مساله باعث ایجاد فضای رشد افکار افراطی و گسترش نفوذ افراطیون در یمن شده است.
نویسنده مقاله افزود: داعش با توجه به شکاف امنیتی و نبود دولت در یمن فعالیت دارد دارد، اما هسته‌های آن خیلی قدرت ندارد و نفوذ القاعده در این کشور بیشتر است.
در ادامه مقاله آمده است که داعش بازسازی خود در یمن را با اتکا به شاخه‎هایش و از طریق روابط قبیله‎ای‌ که دارد، آغاز کرده است و ممکن است بین القاعده و داعش بر سر اعلام خلافت در شبه جزیره عربستان درگیری ایجاد شود و این هشداری برای ادامه ناامنی ها و درگیری ها در یمن است.
الیزابت کندل در پایان مقاله نوشت: هیچ بعید نیست که روانه شدن سیل عناصر داعش به یمن منجر به تقویت صفوف القاعده در شبه جزیره عربستان شود، زیرا دو گروه تروریستی یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن مقابله با «حوثی‌»ها است و توافق دو گروهک علیه حوثی ها در استان الابیضا یمن می تواند گواه بر صدق این ادعا باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала