کاوش برای شناسایی پیکرهای خلبانان مفقودالاثر ایرانی ادامه دارد

© Sputnik / محیا پسندیدهروزهای تلخ بدون پسرم – گفتگو با خانواده شهید حجت اصغری شربیانی
روزهای تلخ بدون پسرم – گفتگو با خانواده شهید حجت اصغری شربیانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زمینه کشف و شناسایی برخی از خلبانان مفقودالاثر وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده در خصوص آخرین وضعیت 29 خلبان مفقودالاثر گفت: جستجوی ما مبتنی بر اطلاعات سازمانی، مشاهدات میدانی و اخبار برجای مانده از یگان های عراق است.

وی اضافه کرد: اطلاعات ما در بحث سقوط هواپیما در خاک عراق و شهادت خلبانان عزیز در آن مناطق و کسانی که در اردوگاه های رژیم بعث به شهادت رسیده اند در اختیار ارتش عراق بوده است که به وزارت دفاع آمریگا(پنتاگون)منتقل شده و ما به این مدارک دسترسی نداریم. از طریق صلیب سرخ درخواست دسترسی به آن مدارک را کرده ایم ولی تاکنون همکاری خوبی صورت نگرفته است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد: در خصوص خلبانانی هم که در آب های خلیج فارس سقوط کرده اند نیز قطعا به نتیجه ای نخواهیم رسید.

سردار باقرزاده تصریح کرد: براساس اطلاعات سازمانی و مشاهدات میدانی خود، به یاری خداوند زمینه کشف و شناسایی اجساد مطهر خلبانانی که در خاک میهنمان که آن زمان در اشغال رژیم بعث بود و یا در نقاطی ازخاک عراق که مورد تفحص قرار می گیرد سقوط کرده اند وجود دارد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته (سه شنبه) در آیین تشییع و به خاک سپاری پیکر پاک و نورانی دو شهید گمنام دفاع مقدس در پایگاه شکاری — ترابری شهید لشکری گفته بود؛ پیکر 29 خلبان شهید نیروی هوایی ارتش به عنوان خلبانان مفقود الاثر هنوز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس است که همچنان باید برای کاووش پیکرهای پاک و نورانی آنان‌ تلاش و دعا کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала