گزارش و تحلیل

عشق در روسیه

© Fotolia / WavebreakMediaMicroعشق در روسیه
عشق در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای مردان روس، زیبایی زنان و برای زنان، صداقت مردان ارزشمند است.

صداقت، مهربانی و قابلیت اطمینان — خصوصیاتی  است  که زنان هنگام انتخاب همسفر بالقوه  به آن توجه می کنند.  مردان،  زیبایی، هوش و صداقت را در زنان  مهم می دانند.  نتیجه  نظرسنجی  افکار عمومی  در انتخاب  همسفر زندگی آشکار ساخت.

 از نظرسنجی اجتماعی  مشخص شد که مهمترین  چیز از نظر مردان، زیبایی زن است — 27 درصد زیبایی را انتخاب کردند.  17 درصد هوش و ذکاوت  را انتخاب کردند و  صداقت  و درستکاری با 15 درصد در ردیف سوم قرار گرفت. مهربانی و خانه داری ، وفاداری  و مودب بودن و درک  نیز جزء الویت هاست اما مردان ارزش کمتری برای آنها قائل هستند.  محبت، خردمندی،  سادگی  و حرف شنوی فقط برای  1 درصد مردان  مهم است.  روانشناس  آنِتا  اورلووا  معتقد است  که این اطلاعات —  نتیجه  انتظارات اجتماعی  اشخاصی است که در نظرسنجی شرکت کردند. « امروزه، مد تغییر زیادی کرده است و اگر قبلا  برای مردان فقط زیبایی زنان کافی بود،  بمرور زمان درخواست آنها تغییر کرده است  و زنان باید نه تنها زیبا باشند  بلکه از نظر اجتماعی یک شخص موفق باشند.  در رابطه با این مد جدید،  آن خصوصیاتی که به چنین نتیجه ای بیانجامد  مهم می شود. از اینرو 17 درصد مردانی که  هوش و ذکاوت را در زنان مهم می دانند  همان گروه از مردانی هستند که  زنان زیبای  عاقل را ترجیح می دهند.

برای اکثر زنان (23 درصد)  صداقت مهمترین خصوصیت در مردان است.  مهربانی با 20 درصد  در جای دوم و قابلیت اطمینان با 16 درصد در جای سوم قرار گرفت.  خصوصیاتی مانند نجابت،  شجاعت، سخت کوشی و هوش کمتر برای زنان مهم است.  خصوصیاتی مانند اصالت خانوادگی، استقامت، سلامتی، صداقت، قاطعیت و عادل بودن و خودکفایی مردان، زیاد در بین زنان محبوب نیست.

کنستانتین کالاچِف  رهبر « گروه کارشناسی سیاسی»  معتقد است  که نتیجه نظرسنجی «  یکبار دیگر گویای دوگانگی  اذهان زنان است. زیرا آدم های صادق و مهربان را فقط در حرف دوست دارند  ولی به مردان ناباب کشش دارند.در واقع  سیمای ایده آل  و انتخاب واقعی  با هم فرق دارند.  در حرف، همه  اشخاص مهربان،  صادق و  زیبا را دوست دارند  اما افرادی با خصوصیات عکس آن  را انتخاب می کنند. حتی اگر تمام این خصوصیات به اندازه دلخواه در یک مرد وجود داشته باشد ، بعید است از تقاضای زیادی در بین زنان برخوردار باشد.   به نظر من،  برای همه  فرق بین ایده آل و زندگی واقعی قابل درک است. در واقع غریزه و منطق می تواند  با هم فرق داشته باشد».

به عقیده اکثر روس ها،  آشنایی با جنس مخالف بهتر است در محفل دوستان و آشنایان صورت گیرد. 43 درصد  به این نوع آشنایی رأی دادند.   ایوان  لکونتسف تحلیلگر  موسسه سنجش افکار عمومی  در مصاحبه با « ایزوستیا»  گفت که روس ها در انتخاب  شریک بالقوه زندگی مطالبات بیشتری مطرح می کنند.  بر طبق اطلاعات وی، طی 4 سال،  توجه به  محافلی مانند « محفل دوستان و همکاران» کاهش یافته است. سطح آشنایی با افرادی که به امکان رشد فرهنگی و معنوی  می روند (تئاتر، سالن کنسرت و کتابخانه) افزایش یافته است.  اما این عرصه اکثریت را تشکیل نمی دهد — آرزو و رویا یک چیز،  واقعیت یک چیز دیگر است. روس ها  بهرحال در اماکنی که دائما  به آنجا می روند و یا در آنجا قرار دارند  با یکدیگر آشنا می شوند. نظر مردان و زنان در باره شریک زندگی یکسان است » ما در آرزوی  ایده آل هستیم ولی  عاشق افرادی می شویم که در نزدیکی ما  قرار دارند — عاشق افرادی که به چشم می بینیم (  ونه ایده آل های نامرئی) با لیاقت ها و عیوب آنها».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала