سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا: برای اینکه پیام تبریک به فرهادی به مثابه تایید نظرات فرهادی نباشد، حذف شد.

© PrayitnoOscar Statuettes
Oscar Statuettes - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امورخارجه آمریکا نخست اسکار گرفتن فرهادی را در توییتر تبریک گفت، اما خیلی زود این پیام تبریک را حساب کاربری خود پاک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین- حساب کاربری فارسی‌زبان وزارت امورخارجه آمریکا پس از اهدای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان به فیلم «فروشنده»، با انتشار پیامی این موفقیت را به اصغر فرهادی تبریک گفت. این رویداد آنقدر عجیب بود که خیلی زود اسکرین‌شات این توییت در فضای مجازی پر شد.

از آنجا که اصغر فرهادی در اعتراض فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا، در اسکار حضور نیافته‌ و در همین رابطه یک بیانیه‌ منتشر کرده بود، پیام تبریک وزارت امورخارجه ترامپ خیلی زود در فضای مجازی پربازدید شد. 

فرهادی به نمایندگی از خود انوشه انصاری و فیروز نادری را به اسکار فرستاد. انصاری هنگام دریافت اسکار بیانیه‌ای از فرهادی خواند که در آن فرمان اجرایی ترامپ «غیرانسانی» خوانده شده بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تایید انتشار پیام تبریک به اصغر فرهادی درباره پاک شدن آن گفت: «از آنجا که ممکن بود این توییت به مثابه تایید نظرات فرهادی در اسکار تلقی شود، از حساب کاربری توییتر ما حذف شد.»

حساب کاربری فارسی توییتر وزارت خارجه آمریکا که از فوریه ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده است، پیش از این نیز در تاریخ ۲۴ ژانویه به نامزد شدن «فروشنده»‌ برای اسکار اشاره و برای فرهادی آرزوی موفقیت کرده بود. توییت مذکور هنوز در توییتر موجود است و چند روز پیش از فرمان اجرایی جنجالی ترامپ منتشر شده است.

اصغر فرهادی دوشنبه ۹ اسفند در هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برای دومین بار دریافت کرد. او پیش از این در سال ۲۰۱۲ نیز با فیلم «جدایی نادر از سیمین»‌ برنده این جایزه شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала