روش های سرقت در فضای مجازی را بشناسیم (عکس)

© Fotolia / Tieroهکر مشهور آرس : آمریکا مثل یک زن عصبی رفتار می کند
هکر مشهور آرس : آمریکا مثل یک زن عصبی رفتار می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، پیدایش دنیای مجازی و به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی پیامدهای مثبت و منفی بسیاری داشته است. امروزه یکی از مهمترین مسایلی که به آن پرداخته می شود ایجاد امنیت در محیط مجازی همانند محیط واقعی است.

اگرچه دولت ها و پلیس وظیفه ایجاد امنیت در محیط مجازی را به عهده دارند اما کاربران نیز باید روش های سرقت در فضای مجازی را بدانند تا از وقوع آن جلوگیری کنند.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر عکسی را منتشر کرده است که در ان نقش پلیس فتا و روش های سرقت در فضای مجازی را شرح می دهد.

از جمله روش های سرقت اطلاعات توسط هکرهای اینترنتی ایجاد صفحه مشابه شبیه بانک می باشد. کاربر به جهت عدم اطلاع از صفحه رسمی بانک خود به این صفحه رفته و به راحتی با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود زمینه را برای سرقت ایجاد می کند. به همین دلیل آشنایی با صفحات رسمی بانک خود و درگاه های دیگر بانک ها از وظایف کاربران می باشد. همچنین کاربران باید دقت نمایند که صفحات درگاه های معتبر با https آغاز می شود.
از جمله راه های دیگر سرقت دسترسی به اطلاعات تلفن همراه از طریق اینترنت بیسیم باز و رایگان می باشد. هک کردن حساب های کاربری ایمیل و صفحات اجتماعی از جمله راه های دیگر سرقت اطلاعات می باشد. به همین دلیل توصیه می شود که کاربران از قابلیت فعال سازی امکان تایید دو مرحله ای که در اکثر شبکه های اجتماعی وجود دارد استفاده کنند.
بعضی از سارقان اینترنتی از نقایص موجود در مروزگرهای اینترنتی برای سرقت اطلاعات استفاده می کنند. برای جلوگیری از اینگونه سرقت ها کاربران باید از آنتی ویروس مناسبی که کرک نشده باشد و مرتب به روز رسانی شود استفاده نمایند تا کوچکترین روزنه ای برای نفوذ سارقان باقی نماند.
روش جدید دیگر بسیاری از سارقان اعلام برنده شدن کاربری در مسابقه یا قرعه کشی است که با بزرگ جلوه دادن جوایز، افراد را به دادن اطلاعات حساب خود تشویق می کنند. کاربران باید نسبت به اینگونه پیام های برنده شدن در قرعه کشی بی تفاوت باشند چرا که احتمال فریفتن افراد بسیار زیاد است.
کاربری در شبکه اجتماعی فیس بوک در زیر این مطلب نوشته است که "در عصری که زندگی می کنیم اطلاعات مهمترین و ارزشمند ترین دارایی بشر است. همانگونه که در دنیای واقعی در خانه را قفل می کنیم و یا از مال و دارایی خود از روش های گوناگون استفاده میکنیم در عصر حاضر نیست باید علم محافظت از اطلاعات خود را بدانیم تا از ارزشمند ترین دارایی خود محافظت کنیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала