همکاری های تهران و مسکو در حوزه حمل و نقلی

© Fotolia / Borna Mirahmadianوزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران هفته آینده به مسکو می آید
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران هفته آینده به مسکو می آید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، روزهای اقتصاد مسکو برای اولین بار در تهران پایتخت ایران برگزار می شود.

در چارچوب دیدار سرگی چریمین مدیر دپارتمان روابط اقتصاد خارجی و بین الملل مسکو با مازیار حسینی معاون شهردار تهران در امور حمل و نقلی، از ایده همکاری ها در حوزه تهیه استراتژی حمل و نقلی به خوبی استقبال شد.

روز سه شنبه دبیر مطبوعاتی این دپارتمان نوشت: «دیدار رسی سرگی چریمین با معاون شهردار تهران مازیار حسینی که به خوبی از پیشنهادات مسکو برای توسعه همکاری ها در حوزه تهیه و اجرای استراتژی حمل و نقلی تهران و پیشنهادات ارایه شده توسط مرکز حمل و نقل جاده ای این دپارتمان استقبال می کند، صورت گرفت».

در جریان گفتگوها طرفین همچنین نسبت به راه حل های مبتنی بر فناوری های نوین و پیشرفته که شهردار مسکو در حین بازسازی خیابان ها به اجرا درآورده توجه نشان داده شد. یکی از ابتکارات شهردار مسکو ارایه خدمات الکترونیکی  و بهبود وضعیت خانه ها در کلان شهر مسکو است.

در این برنامه بیش از یکصد تاجر ایرانی و مدیران شرکت های بزرگ با نتایج برنامه های به اجرا درآمده توسط تهران آشنا شدند: طرح های جالب زیرساختی مسکو از نقطه نظر سرمایه گذاری نیز در این برنامه معرفی شدند. طرف ایرانی نیز به نوبه خود دستاوردهای این اداره را در حوزه راه حل های مشکلات شهری معرفی کرد.  

علاوه بر این، در چارچوب روز اقتصاد مسکو در تهران، دیداری ثمربخش برای هیات مسکو و نمایندگان شرکت های بزرگ داروسازی وزارت بهداشت ایران انجام گرفت. طرفین درباره سازماندهی یک برنامه مهم در حوزه داروسازی ایران و مسکو توافقاتی حاصل کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала