کوچک شدن مغز به خاطر خواب زیاد

© Fotolia / Рpeshkovaکوچک شدن مغز به خاطر خواب زیاد
کوچک شدن مغز به خاطر خواب زیاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحقیقات اخیر نشان داده است ، سالمندانی که شب ها بیشتر از ۹ ساعت می خوابند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک ، عصر ایران به نقل از سلامتیسم نوشت: گزارشی از این مطالعه در Neurology منتشر شده است. براساس برآورد محققان،‌ خطر ابتلا به زوال عقل در افرادی که اخیرا به خواب بیشتر نیاز پیدا کرده‌اند، ۲.۵ برابر بیشتر از دیگران است.
احتمال ابتلا به زوال عقل در افرادی که تا قبل از دوره دبیرستان ترک تحصیل کرده و به‌طور ناگهانی به ۹ ساعت خواب شبانه یا بیشتر از آن نیاز پیدا کرده‌اند، ۶ برابر بیشتر می‌شود.
بر اساس این تحقیقات یافته‌ها گویای آن است که داشتن تحصیلات می‌تواند تا حدودی از افراد در مقابل ابتلا به زوال عقل محافظت کند.
دکتر متیو پِیز (از مسئولان این مطالعه و متخصص مغز و اعصاب) می‌گوید: «افراد مبتلا به زوال عقل معمولا از اختلال خواب نیز رنج می‌برند، ‌اما ما نمی‌دانیم که این تغییرات از چه زمانی شروع می‌شوند».
به‌گفته این متخصص، نظارت کردن بر الگوهای خواب می‌تواند ایده خوبی برای بررسی این موارد باشد. بررسی‌های این مطالعه حاکی از آن هستند که مغز افراد نیازمند به خواب بیشتر نیز از نظر حجم کوچک‌تر می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала