روسها چگونه به استقبال بهار می روند!(ویدیو)

© Sputnik / Vladimir TrefilovДевочки катаются на горке на открытии Масленичной недели на территории музея деревянного зодчества "Малые Корелы" в Архангельской области
Девочки катаются на горке на открытии Масленичной недели на территории музея деревянного зодчества Малые Корелы в Архангельской области - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماسلنیتسا (Maslenitsa) جشن سنتی اقوام اسلاوی مانند روسیه، بلاروس و اوکراین است و به معنای پایان زمستان و فرا رسیدن بهار می باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک- این جشن همیشه با تهیه غذاهای مختلف و به طور سنتی" بلینی "  که شامل لایه نازک و گرد خمیری که مربا، خامه، ماهی، شکلات و هر چاشنی دیگری همراه است، گفته می شود، بلینی مظهر نور و خورشید است.
آیین برگزاری جشن ماسلنیتسا در آغاز بهار که برابر با 20 مارس است، قبل از پذیرش مسیحیت در روسیه پدید آمد، اما با پذیرش مسیحیت در روسیه زمان برگزاری این جشن اندکی تغییر نمود و زمان برگزاری آن به هفته قبل از آغاز روزه اسلاوها انتقال یافت.
کلیسای مسیحیت ارتدکس روسیه این جشن را هفته استفاده از چربی های حیوانی" می نامد. روزه بزرگ که 40 روز ادامه دارد و افراد روزه دار در طول این 40 روز از چربی حیوانی و گوشت حیوانات استفاده نمی کنند. به خاطر همین کلیسای مسیحیت ارتدکس به پیروان خود توصیه می کند هفته قبل از روزه را جشن گرفته و غذاهایی توام با چربی استفاده کنند. مردم معمولا در این هفته به مهانی رفته و از یکدیگر با بلینی پذیرایی می کنند، ضمن اینکه رسم تهیه بلینی بیشتر در میان مردم روسه رواج دارد و اوکراینی ها و بلاروسیها خوراکی های دیگری تهیه می کنند.
مناسبتها درهفته ماسلنیتسا توام با آداب و رسوم دیرنه برگزار می گردد، به این ترتیب که روز دوشنبه به استقبال ماسلنیتسا می روند و اغلب بانوان خمیر بلینی را تهیه می کنند، لباس های قدیمی محلی که تلفیقی از رنگ قرمز و سفید است به تن می کنند. معمولا گردهمایی و جشن هایی در محله های مختلف، مراکز تجارتی، دانشگاه ها و… در سراسر روسیه برپا می شود و از مردم با بلینی پذیرایی می شود.
روز یکشنبه روز بخشش نام دارد، یعنی در این روز مردم تلاش می کنند که به خاطر رفتار ناشایست احتمالی که با یکدیگر داشتند عذرخواهی نموده و البته همدیگر را می بخشند.
و بالاخره این جشن با آتش زدن مترسکی که نماد فصل زمستان وسرماست، این فصل را بدرقه نموده و به صورت نمادین خاکستر آن را بر روی زمین پخش نموده به امید اینکه سال پر محصول و با برکتی باشد و به این ترتیب به استقبال بهار می روند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала