گزارش و تحلیل

فوتبال و زبان روسی

© Sputnik / Alexei Danichevجام جهانی فوتبال 2018 در روسیه
جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جام جهانی فوتبال 2018 آموزنده خواهد بود.

انستیتوی  زبان روسی  به نام « پوشکین»  آموزش زبان روسی بطور رایگان و بصورت « آن — لاین» برای خارجیانی که خواهان  شرکت در برنامه داوطلبان  جام جهانی  فوتبال  هستند، را  راه اندازی کرد.

صدها هزار  دوستدار فوتبال  از اقصی نقاط جهان  می خواهند  به عنوان داوطلب در جام جهانی فوتبال  « فیفا — 2018» شرکت کنند که در روسیه برگزار خواهد شد.  آنها  امیدوارند  از امکان حمایت از  تیم دلخواه خود  و شرکت در  رویدادی در مقیاس جهانی  برخوردار شوند.

 خبرنگار  « اسپوتنیک»  به انستیتوی زبان روسی به نام « پوشکین» رفت  و در میزگرد  ویژه  راه اندازی برنامه  آموزش رایگان زبان روسی برای داوطلبان خارجی حضور یافت.

چه چیزی فوتبال و زبان های خارجی را بهم پیوند می دهد؟  جواب این سوال آسان است — جام جهانی فوتبال  که ورزشکاران  و هواداران فوتبال از سراسر جهان را گردهم می آورد.  بیش از 176 هزار نفر از سراسر جهان برای کار در برنامه های جام جهانی فوتبال  2018 که در روسیه برگزار خواهد شد تقاضای خود را ارسال کردند.  جالب آن است که تقریبا یک سوم آنها  خارجیان از 190 کشور جهان هستند- یعنی تمام  کشورهایی که شهروندان آنها به اینترنت دسترسی دارند.

 اهداف  داوطلبان بالقوه  برای شرکت در مسابقات روسیه متفاوت است — آشنایی با فرهنگ روسی  و  پیدا کردن دوستان جدید، یادگیری زبان روسی  و البته دیدن رنگ میدان سرخ.

ماجرای هر یک از نامزدهایی که به روسیه آمده بودند مختلف بود،  اسپانیولی که از دوران کودکی  به فرهنگ روسی علاقمند بود، با زن زیبای  روس خود پُز می داد، فرانسوی که زبان مادری خود را در یکی از  مدارس مسکو تدریس می کرد  با علاقه زیاد در همان مدرسه زبان روسی یاد می گرفت.  داوطلب آینده از پرو  با دیدن یوری گاگارین در تلویزیون عاشق روسیه شده بود.

مارگاریتا روسِتسکایا مدیر انستیتو « پوشکین» گفت: « افرادی جوان و شاد و بامزه  در انستیتو جمع شده اند.  واقعا هم مهمانان میز گرد  روحیه خوبی داشتند و  زیاد خندیدند  که حضور آرتیست مشهور روسیه ، سرگی بلوگولووتسف بخودی خود سهم خود را بازی کرد. او یکی از اعضای تیم  سفرای  جام جهانی  فوتبال  روسیه است.

آرتیست روس گفت: « متأسفانه  مقام سفیر اجازه حضور در تمام بازی ها را  ممکن نمی سازد.  فکر کردم سفیر شدم و تمام! می توانم تمام بازی ها را ببینم.  اما وضع طور دیگری است. این مقام برای من  مایه افتخار است.  وقتی به من پیشنهاد کردند در این رویداد  بزرگ شرکت کنم مثل بچه ها شاد شدم.  اینگونه شانس فقط یکبار در زندگی به آدم رو می کند».

سرگی بلوگولووتسف شرکت کنندگان برنامه ویژه جام جهانی فوتبال از کشورهای  دیگر را خطاب قرار داد  که اکثر آنها به چند زبان از جمله روسی مسلط بودند.

انستیتوی « پوشکین»  به سراسر جهان زبان روسی می آموزد. سیاستمداران ، تاجران و روس شناسان  و نمایندگان فرهنگی از دانشجویان و فارغ التحصیلان  پوشکین هستند که اینبار  داوطلبان جام جهانی فوتبال نیز به آنها اضافه خواهند شد.

 آموزش از راه دور در اینترنت در سایت((Pushkininstitute.ru جریان خواهد داشت. با کمک این برنامه  نامزدها از هر گوشه دنیا می توانند  بطور « آن — لاین»  اولین لغات به زبان روسی را بیاموزند.  و سطح دانش زبان روسی خود را  قبل از سفر به  روسیه افزایش بدهند. دروس « آن — لاین»  رایگان  که ویژه خارجیان طراحی شده است  10 ماه فوریه راه اندازی شد.

اولین  جام جهانی فوتبال در تاریخ روسیه  از 14 ماه ژوئن  تا 15 ماه ژوئیه  سال 2018 میلادی برگزار خواهد شد.  مسابقات در مسکو، کالینینگراد، سنت پطربورگ، ولگاگراد، قازان، نیژنی نوگورود ، سامارا، سارانسک، راستوف کنار دن ، سوچی و  یکاترینبورگ برگزار خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала