گزارش و تحلیل

اسکار مبارزه با ظلم وستم و استبداد در اختیار هنرمندان ایرانی

© Flickr / PrayitnoOscar Statuettes
Oscar Statuettes - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موفقیت هنری آقای فرهادی در کسب اسکار یک موشک ایرانی بود که بر پیکره ظلم و ستمی که دهه ها است سیاست مداران آمریکایی و غربی بر ایرانی ها و دیگر کشورها روا می دارند اصابت کرد.

بر کسی پوشیده نیست که امسال همه اهالی هالیوود هنرمندان ایرانی را در مبارزه با ظلم و ستم و استبداد همراهی کردند.
"اگر علم به ثریا آویخته بود فرزندان سرزمین فارس آن را به دست می آورند" حدیثی منسوب به پیامبر اکرم (ص) خطاب به سلمان فارسی.
تعبیروتفسیر های مختلفی در مورد دلیل و چگونگی بیان این حدیث پیامبر اکرم (ص) وجود دارد اما در مورد ایراد چنین سخنی توسط پیامبر اکرم (ص) جدلی نیست ، مضاف بر اینکه همه متقف هستند منظور وی از کلمه "علم" فقط بحث علوم نیست بلکه بحث علم و دانش و هنر و سواد و استعداد و توانمندی و هوش و ذکاوت و… است که فحوای معنای کلمه "علم" به عربی نهفته می باشد.

Премия Оскар в Лос-Анджелесе - اسپوتنیک ایران
اصغر فرهادی برنده دومین جایزه اسکار شد
آقای فرهادی هم نشان داد که بمب اتم ایرانی ها در علم و دانش و هنر و استعداد و توانمندی وهوش و ذکاوت آنها است.
کارگردان و هنرپیشگان فیلم "فروشنده" در پاسخ به فرمان رئیس جمهوری ایالات متحده نشان دادند آنها هستند که آمریکا را تحریم می کنند نه آمریکا آنها را.
آقای فرهادی در پاسخی پر معنا به فرمان ترامپ دو ایرانی تبار را به خط مقدم فرستاد تا هزاران پاسخ دندان شکن به این فرمان بدهد.
خانم انوشه انصاری یک "زن" موفق ایرانی متولد مشهد که هم جزو شخصیت های بازرگان موفق در ایالات متحده به حساب می آید و هم یک "زن" فضا نورد و آقای فیروز نادری یک "مرد" دانشمند که سالها مدیریت پروژه های فضایی ناسا را عهده دار بود.
حتی انتخاب این دو نماینده ، یک "زن" و یک "مرد" ، دریافت کننده جایزه بسیار پر معنا بود.
خود نوع انتخاب نشانه ریشه های فرهنگی و تمدن ایرانی بود.
با انتخاب این دو آقای فرهادی هم به آقای ترامپ و هم به همه جهانیان نشان داد که ایرانی ها همان هایی هستند که به بشریت کمک می کنند به ثریا برسد و همان مهاجرانی هستند که ایالات متحده با تکیه بر امثال آنها ابر قدرت شده و بدون اینان آمریکا همان قهرمان پنبه تو خالی خواهد بود و همان هایی هستند که "زن" و "مرد" شان یکی است.
اصغر فرهادی - اسپوتنیک ایران
نمایندگان اصغر فرهادی در مراسم اسکار
با انتخاب این دو فرهادی به رئیس جمهوری ایالات متحده و همه مردمان این کشور و جهانیان گفت این است نمونه ای از ایرانیان که به ایالات متحده می آیند و هیچ وقت ایرانی ها تروریست نبودند، تروریست ها همان هایی هستند که ادعای اتحاد با ایالات متحده را دارند اما شهروندانشان بر علیه ملت آمریکا عملیات تروریستی انجام می دهند و سیاستمداران ایالات متحده فقط و فقط به دلیل زد و بند های مالی و ارتباط اقتصادی شخصی با این کشورها از عملکرد آنها در ایالات متحده و جهان چشم پوشی می کنند.
آقای فرهادی با انتخاب خود به رئیس جمهوری ایالات متحده و مردمان این کشور گفت این نمونه ای است از ایرانی ها شما بروید و نمونه ای از شهروندان کشورهایی که امروزه متحد ایالات متحده به حساب می آیند را بیاورید تا ببینیم آنها چه سهمی در ارتقای علم و فرهنگ و تمدن ایالات متحده و جهان دارند.
اگر به فرمان آقای ترامپ و سیاست مداران امثال وی بود هم خانم انصاری و هم آقای نادری هر دو شاید نمی توانستند امروزه وارد ایالات متحده شوند چون هر دو متولد کشوری هستند که در لیست کشورهایی می باشد که شهروندان آنها محدودیت ورود به ایالات متحده دارند.
مقدم داشتن خانم انصاری به عنوان دریافت کننده جایزه پاسخی بود به بی حرمتی هایی که آقای ترامپ و بسیاری از متحدان امروزه ایالات متحده در منطقه خاور میانه همیشه در قبال زنان روا می داشته و می دارد، این انتخاب نشان داد ایرانی ها دارای تمدن دیرینه احترام به زنان خود می باشند.
انتخاب یک "زن" و یک "مرد" ایرانی تبار نشان مساوات تمدن ایرانی بین زن و مرد بوده ، مساواتی که شاید بسیاری از کشورها از آن سخن به میان می آورند اما در عمل به آن عمل نمی کنند.
موفقیت آقای فرهادی فقط به وی تعلق ندارد بلکه به همه ایرانی ها و همه مظلومان جهان تعلق دارد، آقای فرهادی با موفقیت خود نشان داد که دیپلماسی فرهنگی می تواند تاثیری داشته باشد که ده ها بمب اتمی نمی تواند داشته باشد چون تاثیر کار وی بر قلب ملیاردها انسان در سرتاسر گیتی اثر گذاشته.
به من نشان دهید کدام بمب اتم می تواند بدون کشت و کشتار و خونریزی و تخریب و نابودی و… روی قلب و ذهن ملیاردها انسان زنده تاثیر بگذارد.
شاید هم این تلگری باشد به برخی در داخل کشور که توجه و ارزش بیشتری برای هنرمندان و کارهایشان قایل شوند چرا که پیروزی اینان در عرصه های جهانی می تواند پیکره ظلم و ستم بر علیه ملت ایران را در هم نوردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала