ایده های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی برای سبزه عید(عکس)

© Fotolia / Viperagpایده های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی برای سبزه عید(عکس)
ایده های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی برای سبزه عید(عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آستانه نوروز مطالب و ایده های زیادی در شبکه های اجتماعی برای داشتن سبزه ای زیبا به اشترک گذاشته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، در آستانه نوروز ایده های ناب و بکر بسیاری در شبکه های اجتماعی برای داشتن سبزه ای زیبا دست به دست می شود.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک مطلبی در همین رابطه منتشر کرده است.


در روش سنتی برای ایجاد سبزه پس از خیس کردن بذر شاهی ، عدس و یا گندم آن را در ظرف بیضی و یا گردی می گذاشتند تا رشد کند اما این روزها برای داشتن سبزه ای متفاوت ایده های بسیاری وجود دارد. این کاربر با انتشار عکسی از سبزه هایی با شکل های کاج ،قلب و ستاره نوشته است که می توان سبزه عید را به شکل دلخواه ساخت. برای این کار لازم است که اسفنج را به شکل دلخواه برش زده سپس هشت ساعت در آب خیسانده شود. پس از این مرحله می توان روی آن تخم شاهی یا خرفه بپاشیم تا سبزه رشد نماید. پس از گذشت چند روز سبزه به شکل دلخواه ایجاد می شود.

Трава в руках - اسپوتنیک ایران
خلاقیت و زمان مناسب برای گذاشتن سبزه های عید (عکس)

این روش جدید کمی با روش های سنتی فرق دارد و سفره هفت سین را زیباتر می کند البته امروزه کمتر خانواده ای سبزه عید را به دلایل مشغله های زیاد در خانه می کارد بلکه آن را بدون دردسر از مغازه تهیه می کند. در همین راستا در شبکه اجتماعی فیس بوک کمپینی راه افتاده است که طی آن به کاربران توصیه می شود سبزه عید را خود در خانه بکارند.


هدف از ایجاد این کمپین این است که مردم فرآیند تولید نان از مزرعه و دستان پینه بسته پیرمرد کشاورز تا پخت نان را دوباره به یاد آورند تا از اسراف آن جلوگیری کنند. ارتباط نان با سبزه نوروزی در گندم می باشد. ایرانیان از دوران باستان سبزه نوروز را با گندم می کاشته اند و قدر و ارزش این محصول را هم می دانستند. اما امروزه با اضافه شدن مشغله های زیاد ارزش گندم مانند قدیم نیست و در سطح شهر، کنار و گاهی داخل مخازن زباله نان زیادی به عنوان دور ریز یا زباله دیده می شود. به همین دلیل است که کمپین پیشنهاد کاشت سبزه نوروزی در خانه راه افتاده است تا آنچه فراموش شده است دوباره به یاد آید.
یکی از کاربران نیز آموزش کاشت سبزه برای گذاشتن قرآن را آموزش می دهد.

از دیگر تصاویر محبوب در شبکه های اجتماعی می توان به تصویری اشاره نمود که در آن بذر ذرت بر روی آکواریوم ماهی جوانه زده است. در این رابطه گفته می شود روشی جالب و متفاوت برای سبز کردن سبزه ی عید با ذرت می توان انجام داد و ماهی می تواند از ریشه گیاه تغذیه کند.

یکی دیگر از کاربران خوش ذوق نیز پیشنهاد می کند به جای سبزه به روش سنتی، از سبزه به شکل درخت استفاده کنیم.

در کل، ایده های بسیاری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود که می توان به کمک آنها سفره هفت سین زیباتری را برپا کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала