گزارش و تحلیل

احیای امپراطوری روسیه

© Photo / Erin Magee/DFATجزایر « کیریباتی»
جزایر « کیریباتی» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میلیونر روسیه امپراطوری روسیه را در اقیانوس آرام احیا می کند.

آنتون باکوف نماینده سابق دومای کشوری روسیه در حال انجام  مذاکرات با « کیریباتی»  برای  ایجاد « روسیه آلترناتیو» در سه جزیره در اقیانوس  آرام است.  وی قصد دارد در آنجا امپراطوری روسیه را احیا کند.  باکوف برای « اسپوتنیک» تعریف کرد که پروژه چطور پیش می رود و چه کسی باید بر تخت سلطنت در کشور جدید بنشیند.

 « روسیه  آلترناتیو»  در جزایر « مولدن، استارباک و میلِنوم»  از مجمع الجزایر  « لاین» در میکرونزی  ساخته خواهد شد که مساحت آن  بیش از  64 کیلومتر مربع است.  در مرحله اول،  آنتون  باکوف و همسرش ماریا قصد دارند 120 میلیون دلار به دولت « کیریباتی» بپردازند و  سپس  230 میلیون دلار  دیگر برای  ساخت زیربنای تجاری — گردشگری خرج خواهند کرد.

 سه جزیره ای که مورد توجه تاجران روس قرار گرفته است  بکر هستند و ایده  باکوف ،  بزرگترن پروژه  سرمایه گذاری  است  که زمانی به این کشور جزیره ای پیشنهاد شده است.

 اولین مذاکرات با  مقامات جزایر « کیریباتی» در سال 2015 میلادی انجام شد و در ماه مه سال 2016 میلادی  باکوف  به جزایر پرواز کرد  و با  تانِتی  ماآمی و اعضای دولت ملاقات کرد. اکنون طرفین به  لحظه مهمی در مذاکرات رسیده اند — ماآمی شخصا به جزایر سفر کرده است و تصمیم  وی باید تا پایان  ماه فوریه اعلام شود.

برنامه  سرمایه گذاری  باکوف عبارت است از:  ساخت فرودگاه و بندر  در جزایر،  نیروگاه تولید برق خورشیدی،  مرکز شیرین سازی آب،  بیمارستان، مدرسه و  خانه برای خدمه و کارمندان.  مهمترین   بخش اقتصادی جزایر —  هتل های اکولوژیکی و  کارخانه شیلات خواهد بود.  همچنین قرار است  کشاورزی  گرمسیری توسعه یابد و  دانشگاه امپراطوری روسیه تأسیس شود.  برای اجرای این پروژه 10  تا 15 سال  زمان لازم است.

 روزنامه « گاردین» به نقل از باکوف نوشت: «  آب و هوای فوق العاده خوب جزایر بزرگ و کم سکنه   «  کیریباتی»، نظرما را جلب کرد که  آشکارا حمایت مالی ما  برای آنها سودآور خواهد بود».

 جزایر « کیریباتی» باید خانه دوم برای « روسیه آلترناتیو» بشود، اما باکوف  فکر نمی کند روس های زیادی به آنجا مهاجرت کنند.

باکوف در مصاحبه با « اسپوتنیک» گفت: « کیریباتی نیاز به سرمایه گذاری دارد،  جزایر بزرگ هستند  و دولت آن دمکراتیک  و مردم این مجمع الجزایر مهربان هستند.  همکاری ما متقابلا سودمند است».

 تاجر گفت، موضوع مذاکرات نه اجاره جزایر ، بلکه ایجاد  واحد دولتی  ارضی است.   ما  می خواهیم  یکی از عناصر برسمیت شناخته شده  حقوق بین المللی برای  عالیجناب امپراطور  نیکلای سوم باشیم. نه به عنوان  مدعی تاج و تخت  امپراطوری سرنگون شده، بلکه  ریاست امپراطوری رومانوف ها. من به بازگشت  خاندان  رومانوف ها  از تبعید  سیاسی  طی یکسال  امیدوار هستم». آنتون باکوف متولد  سوردلوفسک روسیه  در دوران جوانی  با  دمیتری کامِنشیکوف تجارت می کرد  که  در سال 1994 میلادی  شرکت «  ایست لاین» را به وی فروخت.  در همان سال وی برای اولین بار نماینده  سوردلوفسک  در مجلس منطقه ای شد و تا سال 2003 در آنجا  انجام وظیفه کرد  و بعد  از طرف حزب  احیای روسیه  به عنوان نماینده دومای کشوری انتخاب شد.  سپس سیاستمدار  عضو اتحاد نیروهای راست شد و در سال 2012  حزب  سلطنتی روسیه را بنیان نهاد.

باکوف همچنین به دلیل پروژه « دولت مجازی « امپراطوری روسیه» » مشهور شده است که در سال 2014 میلادی به دولت  مستقل  امپراطوری  به ریاست  وارث  رومانوف ها — نیکلای سوم- تغییر نام داد. باکوف  رئیس شورای وزیران و از مقام « امیر » برخوردار است.

در همان سال در مونته نگرو 80 هکتار  زمین در نزدیکی شهر « نیکیشیچ»  خریداری کرد. قرار بود این زمین  محل اصلی برای ایجاد دولت جدید  و محل سکونت امپراطور شود. باکوف همچنین مذاکراتی در خصوص برسمیت شناختن کشور جدید و  عضویت آن در سازمان ملل با مقامات مونته نگرو به انجام رساند. پس از آنکه  این پروژه  به بن بست رسید، وی  مذاکرات با مقامات مقدونیه، آلبانی، گامبی، آنتی گوآ و باربودا و بالاخره کیریباتی را آغاز کرد.

با وجود پیشرفت قابل ملاحظه ای در مذاکرات  با « کیریباتی»،  پروژه   مونته نگرو را فراموش نمی شود.

باکوف در مصاحبه با « اسپوتنیک» گفت: 16 هکتار دیگر زمین در مونته نگرو خریداری کرده است، جاده آسفالتی ساخت، برج « استراتیمیر» در قلعه « پاندوریتس» را بازسازی کرد با  دولت جوکانوویچ (  نخست وزیر قبلی مونته نگرو(نتوانستم در باره جزء سیاسی این پروژه به توافق برسم). پس از بازگشت از اقیانوس آرام، باید دوباره سری به مونته نگرو بزنم. زمین های بیشتری خریداری خواهم کرد و با  نخست وزیر جدید مذاکره خواهم کرد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала