کارشناس نظامی: مهمات هوشمند فاکتورهای زیادی را می طلبند

© Sputnik / Evgeny BiyatovПатроны 30 мм на стенде "Научно-производственного концерна ТехМаш" на международной выставке "День инноваций Министерства обороны Российской Федерации - 2015" в городе Кубинка
Патроны 30 мм на стенде Научно-производственного концерна ТехМаш на международной выставке День инноваций Министерства обороны Российской Федерации - 2015 в городе Кубинка - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر شرکت «تخ ماش» وابسته به شرکت سهامی عام «ان پی او پریبور» کارهای مقدماتی را برای نزدیک کردن مجموعه «مهمات هوشمند» با مدل های ماشین های زرهی آماده می کنند.

سرگی روساکوف مدیر کل شرکت مهندسی — طراحی «تخ ماش» در جریان نمایشگاه « IDEX-2017» به خبرنگار اسپوتنیک گفت که مهمات هوشمند برای نسل جدید فناوری های زرهی روسیه از جمله تانک های «آرماتا» و ماشین های نظامی پیاده نظام مدل «کورگانتس» از سال 2018 به بهره برداری می رسند.  به گفته وی، در حال حاضر شرکت «تخ ماش» وابسته به شرکت سهامی عام «ان پی او پریبور» کارهای مقدماتی را برای نزدیک کردن مجموعه «مهمات هوشمند» با مدل های ماشین های زرهی آماده می کنند.

با احتساب حجم قابل توجه کار آماده سازی و آزمایش های دولتی روی مهمات مذکور، می توان گفت که قبل از سال 2018 امکان بهره برداری از این تجهیزات وجود ندارد.

کنسرسیوم «تخ ماش» پیشتر مدل های جدید مهمات توپخانه ای را با استفاده از سیستم هوشمند کنترل از راه دور مورد آزمایش و بررسی قرار داده است. تجهیزات نظامی بعد از پایان آزمایشات به مدل های «آ.او 220» بایکال از نوع 57 میلیمتری مجهز خواهند شد و پس از آن تجهیزات نظامی «بومِرانگ»، بی ام پی «آرماتا»، تی-15 و بی ام پی از خانواده «گورگانِتس-25» با این سیستم کار خواهند کرد.

ویکتور بارانِتس تحلیل گر نظامی روس در گفتگو با رادیو اسپوتنیک به نحوه استفاده از این مهمات هوشمند اشاره کرده و می گوید: «مهمات هوشمند اهداف را به طور دقیق تشخیص داده و تا حدی می توان گفت که قدرت فکر دارند. به عنوان مثال، روی تانک مدل «آرماتا» مهماتی کار گذاشته می شود که این سامانه می تواند هرگونه شی پرنده را تشخیص داده و به صورت خودکار آن را منهدم کند. این سیستم یا شی پرنده را منهدم کرده و یا آن را دفع می کند. به این حرکت دفاع فعال می گویند. اما مدل «آرماتا» تنها برای لوله تانک استفاده نمی شود، بلکه از آن به عنوان ابزار رآکتیو برای شلیک نیز می توان استفاده کرد، به عبارتی این سیستم هدف گیری کرده و عوامل زیادی را در هنگام شلیک مد نظر قرار می دهد.

در هنگام شلیک به سوی هدف میزان درجه حرارت، سرعت و قدرت وزش باد، مسافت، سرعت، متحرک بودن هدف و عوامل دیگر را در نظر می گیرد». به گفته وی، یکی از اصلی ترین وظایف این سیستم هوشمند بالابردن سطح دفاع است.

وی در ادامه توضیح می دهد: «علاوه بر این سیستم ما در حال ساخت مهمات هوشمند بسیار دقیقی برای نصب روی «کورگانتس» و تانک مدل «آرماتا» هستیم. این سیستم به صورت الکترونیکی کار می کند و دانشمندان به این مساله توجه کافی دارند که سیستم مذکور بتواند دقت شلیک به هدف را هرچه بیشتر بالا ببرد. اما سطح واقعی دفاع و امکانات این سلاح در درگیری ها مشخص خواهد شد. ما در سوریه وقتمان را بیهوده تلف نکردیم. درگیری با تروریستی برای فناوری های ما یک آزمایش واقعی بود. علاوه بر این، به نتایج خوبی در خصوص میزان مطلوبیت سلاح ها و کارهای بعدی روی آنها دست پیدا کردیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала