دانشجویان ام گ او پل کریمه را به پایان می رسانند

© Sputnik / Maksim BlinovЗимний вид на Главное здание МГУ на Воробъевых горах
Зимний вид на Главное здание МГУ на Воробъевых горах - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویکتور سادونیچی رییس دانشگاه دولتی مسکو و رومان استاروویگ مدیر شرکت «روس آفتادور» موافقتنامه همکاری امضا کردند.

یکی از بندهای اصلی این موافقنامه به همکاری دانشجویان رشته عمران در ساخت پل های مناطق فدرال مربوط می شود. تابستان گروهی از دانشجویان به شبه جزیره تامانسک اعزام شدند و در آنجا دوره عملی کار روی پل کرچنسک را پشت سر گذاشتند.

ویکتور سادوونیچی درباره این موافقنامه می گوید: «عملا سیستم کار دانشجویان مشخص شده است. یک گروه از دانشجویان عمران وظیفه دارند مشکلات این پل را حل کنند. برای دانشجویان هم مهم است که در یک پروژه هم زیرساختی با چنین اهمیتی مشارکت داشته و ضمن کار مهارت های خود را توسعه داده و به توسعه کشور کمک کنند».

رییس آفتادور نیز اعتراف کرد که پیشتر روی آماده کرده و تربیت دانشجویان دانشگاه های حمل و نقل تاکید زیادی داشته است. با این حال در دیدار اخیر وی با دانشجویان دانشگاه ام گ او، او متوجه تمایل دانشجویان به مشارکت در ساخت پل بزرگ فدرال شده است. به همین خاطر تصمیم گرفته است که از مهارت این گروه استفاده کند.

به گفته رییس دانشگاه دولتی مسکو، به غیر از موافقنامه مذکور برای همکاری بین دانشگاه و روس آفتادور، تعاملات دیگری در راستای آموزش عملی دانشجویان و تربیت کادر مجرب و استفاده از آنها مد نظر است. این توافقات اشتغال بعدی دانشجویان را تضمین می کند و علاوه بر این، کارفرمایان در حوزه عمراه و راه سازی از کادر مجرب برخوردار می شوند.

ویکتور سادوونیچی می گوید: «چنین توافقاتی با ارگان های دولتی در حوزه های مشخص از نظر استراتژیک برای سیستم آموزش عالی اهمیت زیادی دارند».

یک هزار و پانصد نفر اکنون در این حوزه مشغول تحصیل هستند. ادریس تسیچویِف رییس ستاد گروه های دانشجویی دانشگاه دولتی ام گ او اظهار کرد که علاوه بر حوزه عمران و راه سازی از دانشجویان در رشته های خدمات و تجارت، تدریس، تولید و علم هم استفاده خواهند کرد و حتی می تواند متخصصین راننده قطار تربیت کرد. ورود به این گروه ها با دقت انجام می گیرد. همه دانشجویان اعم از دانشجویان دوره روزنامه نگاری نیز می توانند در پروژه ها شرکت کنند.

جنبش دانشجویی در کشور از دانشگاه ام گ او آغاز شده است.سال 1959 اولین گروه دانشجویان در دانشکده فیزیک گردآمدند و به کار گرفته شدند. در سال 1962 چند گروه دانشجویی در دانشگاه های مهم و برتر اتحاد جماهیر شوروی تشکیل شد.

روز 17 فوریه 2004 نیز جنبش جدیدی با مشارکت سازمان «گروه های دانشجویی روسیه» شکل گرفت و در نهایت سال 2015 ولادیمیر پوتین فرمان ثبت این تاریخ را صادر کرد.

در گروه های دانشجویی روسیه حدود 240 هزار جوان از 74 منطقه روسیه حضور دارند. این افراد در رشته های عمران، تربیت مدرس، کشاورزی، خدمات، تخصصی و مدیریتی فعالیت دارند. در چند سال گذشته دانشجویان در پروژه های مهم زیرساختی از جمله بازی های المپیک، اجلاس ولادیواستوک و پارالمپیک سوچی 2014 و همچنین ایستگاه فضایی پلِسیتسک و واستوچنی مشارکت داشتند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала