جمهوری چک نگران زندگی عموی رهبر کره شمالی

© Photo / Daniel Baránekجمهوری چک نگران زندگی عموی رهبر کره شمالی
جمهوری چک نگران  زندگی عموی رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر کره شمالی در چک که عموی "کیم جونگ اون"رهبر کره شمالی می باشد، به دلیل احتمال در خطر بودن جان وی کمتر در انظار عمومی ظاهر میشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Dong-A Ilbo، "کیم پن ایل" برادر ناتنی "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی از ژانویه 2015 که استوارنامه خود را به "میلوش زمان" رئیس جمهور چک ارائه کرد تقریبا در در انظار عمومی حضور نمی یابد. پیش از عزیمت او به پراگ "کیم پن ایل" به مدت 16 سال به عنوان مسئول دیپلماسی کره شمالی در لهستان به فعالیت مشغول بود.
این نشریه به نقل از وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد، تنها تعداد اندکی از سفرای خارجی در جمهوری چک با وی ملاقات داشته اند. به نظر می رسد که او تلاش می کند که در دید عموم ظاهر نشود و تنها حضور وی به مسیرحرکت ازمحل اقامت تا سفارت کره شمالی محدود می شود.
نشریه فوق با استناد به "هنگ کنگ 01" اشاره می کند که ممن است "کیم فن ایل" 63 ساله را نیز خطری همانند برادر رهبر کره شمالی در مالزی تهدید کند.
این نشریه به نقل از کارشناسان می نویسد، کیم ایل پن که پایبند به دیدگاه های سیاسی میانه رو است میتواند دولت کره شمالی را در تبعید رهبری کند. کنگره جهانی فراری های کره شمالی که در ماه آپریل 2016 در سئول برگزار شد، ایجاد تشکیل چنین دولتی را به رهبری "کیم جونگ اون" دارد.
پورتال خبری Novinkyچک با استناد ازیک منبع دیپلماتیک کره جنوبی در پراگ گزارش داد، که مقامات چک از به دقت اوضاع اطراف "کیم پن ایل" را زیر نظر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала