استعفای تنها مسلمان محجبه در کاخ سفید

© AFP 2023 / PAUL J. RICHARDSاسپوتنیک - به نقل ازMSNBC تنها مسلمانی که در کاخ سفید حجاب بر سر داشت، از سمت مشاور ارشد شورای امنیت ملی آمریکا استعفا کرد.
اسپوتنیک - به نقل ازMSNBC تنها مسلمانی که در کاخ سفید حجاب بر سر داشت، از سمت مشاور ارشد شورای امنیت ملی آمریکا استعفا کرد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک - به نقل ازMSNBC تنها مسلمانی که در کاخ سفید حجاب بر سر داشت، از سمت مشاور ارشد شورای امنیت ملی آمریکا استعفا کرد.

رومانا احمد که به عنوان مشاور در دولت باراک اوباما مشغول به فعالیت بود، پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ تصمیم بر ادامه همکاری با دولت جدید گرفت. ولی فقط پس از هشت روز همکاری با دولت جدید از سمت خود استعفا کرد.
به گفته او یکی از دلایل استعفای او حکم ریاست جمهوری مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا بود.
خانم احمد گفت: این بدون شک نقطه ی عطفی بود. این اتفاق افتاد که من به عنوان یک مسلمان در کاخ سفید به ویژه با صدور این حکم به من در تصمیم گیری برای خروج از کاخ سفید کمک بسیاری شد. او در سخنان خود یکی دیگر از دلایل استعفای خود را این خواند که دیگر امکان تاثیر گذازی بر مسئله خاصی نیست.
رومانا احمدپ، دختر یک مهاجر بنگلادشی از سال 2011 در دولت باراک اوباما در زمینه مسائل اجتماعی فعالیت کرده و در سال 2014 به عنوان مشاور ارشد شورای امنیت ملی آمریکا برگزیده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала