گزارش و تحلیل

اس-400 روسیه بهترین پدافند هوایی حال حاضر برای ترکیه

© Sputnik / Vitaliy Ankovاس-400 روسیه بهترین پدافند هوایی حال حاضر برای ترکیه
اس-400 روسیه بهترین پدافند هوایی حال حاضر برای ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی چمزوف ، رئیس شرکت " روس تخ" بیان داشت که ترکیه به سامانه ی موشکی روسی اس-400 علاقه مند است.

چمزوف در نمایشگاه بین المللی تسلیحات و فن آوری نظامی IDEX-2017 گفت:

" ترکیه به اس —400 علاقه نشان می دهد ، مذاکرات در جریان بوده و مسئله ی مالی آن مطرح است."


نجات الن ، ژنرال بازنشسته ی ترک در مصاحبه ای با اسپوتنیک ، در خصوص اطلاعات مربوط به احتمال خرید سامانه ی موشکی روسی توسط ترکیه نظر داد. وی خاطر نشان نمود که نبود سامانه ی پدافند هوایی در ترکیه ، مشکلات جدی را برای امنیت این کشور ایجاد کرده است. ضمن صحبت در خصوص موشک های بالستیکی کشورهای همسایه ، الن تاکید نمود که وجود سیستم پدافند هوایی برای ترکیه لازم و ضروریست.
الن گفت:

" ترکیه سیستم های پدافند هوایی برای تشخیص اهداف در ارتفاع بالا و متوسط ندارد. این مشکل جدی برای تضمین امنیت ترکیه است برای آنکه اگر به کشورهای همسایه منطقه نظر بیاندازیم در بین آنها کشورهایی هستند که موشک های بالستیکی دارند. در عین حال آنها سیستم های پدافند هوایی هم دارند. ضمنا در منطقه سیستم پدافند هوایی اسرائیل است. به نوبه ی خود در محدوده س کیورجیک ترکیه سیستم راداری وجود دارد که بخشی از سیستم پدافند هوایی آمریکاست. همه اینها به ما نشان می دهند که ترکیه در منطقه ی مشکل دار از لحاظ امنیتی قرار دارد و بدون شک باید سیستم پدافند هوایی خود را داشته باشد. "


سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 تریومف - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف"
سال گذشته به ابتکار آمریکا و ناتو ، آنکارا مجبور شد که مستقیما در مقابل کمیته رهبران گروه بیست ، نتایج حاصله از مناقصه برای موشک های دوربرد را لغو کند. موشک هایی که قرار بود از چین بخرد. الن خاطر نشان کرد که فشار اینچنینی ممکن است در خصوص مسئله سیستم پدافند هوایی که قرار است از روسیه بخرند نیز بروز کند.
الن گفت:

" پیشتر ما ارتباطاتی با چین برای این مسئله داشتیم. مناقصه باید به چین داده می شد اما بعدا از آن امتناع کردند. به نظر من این شرایط از نقطه نظر امنیت ترکیه مشکلات جدی برای چین ایجاد می کرد. و اکنون ما یک بار دیگر ممکن است رودرروی این فشار از جانب غرب قرار بگیریم. آنها ممکن است به ما بگویند: "شما عضو ناتو هستید ، سیستم پدافند هوایی شما باید با ناتو یکپارچه شود. وارد کردن سیستم پدافند هوایی از روسیه نمی تواند این یکپارچگی را تامین کند. " آنها ممکن است از آن به عنوان بهانه استفاده کنند. آنها سعی خواهند کرد که مانع آن شوند از جمله در مسیر فشار سیاسی. باید دانست که با این تصمیم فشار هایی از طرف آمریکا وغرب خواهد بود و اقداماتی باید از قبل در نظر گرفته شوند. "


الن افزود که موشک های اس-400 بهترین سیستم های پدافند هوایی حال حاضر هستند.
وی خاتمه داد:

" ما می دانیم که موشک های اس-400 مدرن تر و موثرترند. هر سیستمی که باشد ممکن نیست که امنیت 100 درصدی را تضمین کند. در جایی که اوضاع بحرانی ست ، این سیستم ممکن است به وسیله ی استقرار سیستم پدافند هوایی ایجاد شود. ما می دانیم که مجموعه ی " پاتریوت" که موقتا در ترکیه مستقر شده ، تا چه اندازه بی فایده است. ما می دانیم که محدوده ای که آنها می توانند دفاع کنند بسیار محدود است. ما می توانیم بگوییم که سیستم پدافند هوایی اس-400 یکی از بهترین سیستم های موجود حال حاضر است. ما ارتباطات خوبی با روسیه داریم و این نه تنها به مسئله سیستم پدافند هوایی بلکه به برخی جنبه های سیاسی در دستورکار مرتبط است. امروز وقتی در منطقه خاور میانه تلاش هایی برای برقراری تعادل نیروها اتفاق می افتد، ارتباطات روسیه — ترکیه ، ترکیه — آمریکا و آمریکا — روسیه بسیار روی هم تاثیر گذارند. تعادل در چهارچوب تعامل باید بسیار عاقلانه باشد. اگر تساوی بدست نیاید باید هزینه ی هنگفتی برای آن پرداخت نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала