کالج سلطنتی لندن: سیستم تجاری گروه داعش ورشکست خواهد شد

© REUTERS / Khalil AshawiTurkish forces and members of the Free Syrian Army are seen at the al Baza'a village on the outskirts of al-Bab town in Syria February 4, 2017
Turkish forces and members of the Free Syrian Army are seen at the al Baza'a village on the outskirts of al-Bab town in Syria February 4, 2017 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده با عنوان "خلافت در حال نزول" توسط جمعی از تحلیلگران کالج سلطنتی لندن: گروه تروریستی داعش با مشکلات مالی جدی ای رو به رو شده است. در آینده وضعیت مالی این گروه وخیم تر نیز می گردد.

به نقل از این تحلیلگران دانشگاهی، برخلاف بسیاری از تئوری های مطرح شده گذشته، منبع درآمد اصلی گروه داعش " آدم ربایی و قاچاق آثار باستانی" نیست.

بر اساس این مقاله، گروه داعش بیشترین درآمد خود را بر اساس سیستم "مالیات و سرمایه گذاری" شهروندان مناطق اشغال شده دریافت می نماید. این گروه تنها طی سال 2014، از این طریق بیش از 300 تا 400 میلیون دلار کسب درآمد داشته است. دومین منبع درآمد گروه داعش —  تجارت نفت، و منبع درآمد سوم این گروه تروریستی — غارت، مصادره اموال جهت فروش مجدد، همچنین جریمه های نقدی می باشد.

به گزارش این تحلیلگران اقتصادی، گروه داعش از تابستان سال 2014 لغایت نوامبر 2016 میزان 62 درصد از اراضی تحت سلطه خود در عراق و 30 درصد از اراضی تحت تسلط خود در سوریه را از دست داده است. در واقع، این گروه با ورشکستگی مواجه شده است: در طی دو سال، درآمد آنها تا دو برابر کاهش یافته است.

در صورت شکست داعش و آزادسازی شهر موصل به عنوان یک "پایتخت اقتصادی" برای این گروه، روند سقوط اقتصادی داعش همچنان ادامه خواهد داشت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала