آیا زائران ایرانی امسال به حج می روند؟

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyآیا زائران ایرانی امسال به حج می روند؟
آیا زائران ایرانی امسال به حج می روند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران گفت : اگر عربستان خواسته های منطقی ایران را در مذاکرات بپذیرد ، اعزام ایرانیان به حج از سرگرفته می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت ایران تاکید کرد که اگر عربستان خواسته‌های منطقی ایران را در مذاکرات بپذیرد اعزام حجاج ایرانی به این کشور از سر گرفته خواهد شد. وی بیان داشت:اعزام هیئت ایرانی به عربستان نشان دهنده عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری حج است.
این مسئول ایرانی افزود: اگر این اراده از طرف سعودی نیز وجود داشته باشد، خواسته‌ها، زمینه‌ها و بسترهای لازم را فراهم خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: در پاسخ به دعوت مسئولان حج عربستان از ایران، طی نامه‌ای که به آن‌ها ارسال شد موضوعاتی را متذّکر شدیم، بر همین مبنا هیات ایرانی که امشب عازم عربستان است در مذاکراتی که خواهند داشت بر اساس همان موضوعات، مذاکرات را پیش می برد.
سرپرست سازمان حج و زیارت ایران به قطع روابط 2 جانبه میان جمهوری اسلامی و عربستان سعودی اشاره کرده و گفت: به علت قطع روابط دو جانبه، حجاج ما باید از حمایت‌های حقوقی و کنسولی برخوردار باشند و این یکی از موضوعات مهمی است که باید ساز و کار آن در این مذاکرات تعریف شود تا ما دغدغه‌ای درباره این حمایت‌ها که بر اساس قوانین بین‌الملل تعیین شده است، نداشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала