گزارش و تحلیل

آیا امکان ورود هواپیمای مسافربری سوخوی به ناوگان هوایی ایران وجود دارد؟ (ویدیو)

© Sputnik / Artem Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر Staff personnel training center for Sukhoi Superjet 100
Staff personnel training center for Sukhoi Superjet 100 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری تاس روسیه با استناد به مصاحبه الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در کانال تلوزیونی « روسیه 24» به انتشار خبری در خصوص خریداری 12 فروند هواپیمای مسافربری ام-100 از کمپانی سوخوی پرداخت.

خبرگزاری اسپوتنیک- آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه ضمن اعلام این مطلب در ادامه گفت: علاوه بر آن مسکو علاقمند به راه اندازی خط تولید قطعات هواپیماهای روسی در ایران نیز است و در صورت طرح این موضوع از سوی طرف ایرانی آماده 

اجاره دو هواپیمای سوپرجت 100 روسیه برای خطوط هوایی ایران - اسپوتنیک ایران
ایران آماده خریداری 12 هواپیمای SSJ-100 از روسیه است (ویدیو)
بررسی چنین گزینه ای خواهد بود. برای تکمیل و بررسی این خبر مسئله را با یکی از منابع آگاه ایرانی در میان گذاشتیم و ابعاد این موضوع مورد بحث قرار گرفت.

این منبع توضیح داد، کمپانی سوخوی در حال حاضر نمی تواند به صورت علنی و مستقیم هواپیما به ایران بفروشد چراکه خود را متعهد به تحریم های آمریکا بر علیه ایران می داند. هواپیمای سوخوی دارای قطعات مختلف فنی است که در غرب و آمریکا تولید شده است و به همین دلیل هم فروش این هواپیما به ایران در وضعیت مبهم قرار دارد.
وی افزود، از سوی دیگر خرید هواپیمای مسافربری چندان در حوزه فعالیتهای وزارت دفاع نمی باشد و اغلب خرید یا اجاره هواپیما در حوزه فعالیت و وظایف ایرلاینها می باشد. در همین راستا هم اطلاع داریم که چندی پیش یکی از ایرلاینهای ایرانی در مذاکراتی با کمپانی سوخوی بحث تفاهمنامه خرید 10 فروند هواپیمای مسافری ام 100 را مطرح نمود که هنوز هم پاسخی در این خصوص دریافت نکرده است.
علاوه بر این، احتمال انجام مذاکرات طرف روس با شرکت هواپیمایی آسمان در خصوص چگونگی خرید و یا اجاره هواپیما و همچنین قطعات فنی مطرح شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала