گزارش و تحلیل

ادعای بی اساس سعودی ها برای حفظ بقا خود ادامه دارد

© AFP 2023 / Adem Altanوزیر خارجه عربستان : ایران باید انتخاب کند که انقلابی باشد یا ملی
وزیر خارجه عربستان : ایران باید انتخاب کند که انقلابی باشد یا ملی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عدم عضويت عربستان در ميثاقين بين المللي سياسي و مدني و اعلاميه جهاني حقوق بشر یک موضوع مهم است .

سامان نیازی ، معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران 

دو ميثاق بین المللي حقوق سیاسي و مدني و ميثاق حقوق اقتصادي اجتماعي و فرهنگي.
الجبیر نگران انزوای عربستان در منطقه و دنیای اسلام است.

آل سعود با توجه به اظهارات اخير كميسر عالي حقوق بشر در خصوص نقض اشكار حقوق بنيادين مردم يمن بهتر است به فکر پاسخگویی جنایت تاریخی خود در یمن باشد.

Эр-Рияд, Саудовская Аравия - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
فقط یک ابله "ناتوی عربی" بر علیه ایران را باور می کند
نقض حقوق بين الملل و حقوق بشر دوستانه و حقوق بشر دوستانه بين المللي توسط كشور مذكور از جمله موارد مهمی است که در گزارشی که توسط این مرکز در ۱۱۲ بند در سال گذشته ارائه کرده ایم.

ما از عضويت مجدد آل سعود در شوراي حقوق بشر برغم عملكرد اين كشور در نقض اشكار حقوق بشر دوستانه ، حقوق بشر بين المللي و حقوق بين الملل در يمن و همچنین اصلی ترین کانون تفرقه و افراط گرایی در منطقه ابراز تاسف می کنیم

در اینجا باید به انتقادات اخير گزارشگران ويژه شوراي حقوق بشر و أركان معاهده اي سازمان ملل از جمله گزارش اخير كمیته حقوق كودك از اين كشور اشاره کنیم.

اين كشور به بهانه مبارزه با ترويسم به نقض حقوق بنيادين كشورهاي منطقه پرداخته و اين موضوع در برخي از اسناد بين الملل از جمله گزارش يو پي ار اين كشور اشاره شده است.

نكته مهم هم اينكه بر اساس كنفرانس مذكور، در جهان كنوني توسعه بدون توجه به دو ركن صلح و امنيت و حقوق بشر امكان پذير نيست، و اين كشور ناقض اصول مذكور است.

رژیم صهیونیستی نیز از سر استیصال و هراس دیرینه از جمهوری اسلامی مواردی مطرح می کند و با توجه به ماهیت جعلی این رژیم اینگونه موضع گیری ها طبیعیست و با توجه به پیروزی های جبهه مقاومت و حضور روسیه و ایران در کنار دولت قانونی و ملت آزاده سوریه ، برای فرار از انزوا می باشد

ممکن است عقاید نویسندگان مقالات با سیاست های اسپوتنیک مطابقت نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала