نماینده دائم سوریه ، سهم چورکین را در امور دیپلماسی بین المللی یاد آوری می کند

© AP Photo / Pavel Golovkinنماینده دائم سوریه ، سهم چورکین را در امور دیپلماسی بین المللی یاد آوری می کند
نماینده دائم سوریه ، سهم چورکین را در امور دیپلماسی بین المللی یاد آوری می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی چورکین، نماینده ی دائم روسیه در سازمان ملل متحد از منشور این سازمان و حقوق بین المللی با قدرت قانون و نه از موضع زور دفاع می کرد.

او شخصیت مهمی برای روسیه و کل بشریت بوده و خواهد ماند. بشار جعفری، نماینده ی دائم سوریه در سازمان ملل متحد در مقاله ای به یاد ویتالی چورکین این مطالب را عنوان نمود.
چورکین روز دوشنبه در نیویورک در گذشت و این در حالیست که روز سه شنبه ۶۵ ساله می شد.
به گزارش اسپوتنیک، جعفری در مقاله ی خود تحت عنوان « خداحافظ دوست عزیز من ، ویتالی چورکین» که در روزنامه ی الوطن سوریه منتشر شده است نوشت: « دوست من ویتالی از منشور سازمان ملل متحد و اصول حقوق بین المللی با قدرت قانون و نه قانون زور و قدرت دفاع می کرد و این امر او را به چراغ راهنمایی منحصر به فردی در تاریخ سازمان ملل تبدیل کرد. ویتالی شخصیت مهمی نه تنها برای میهنش روسیه بلکه برای کل بشریت بوده و باقی خواهد ماند.»
نماینده دائم سوریه در مقاله خود به یاد می آورد که همتای روس او یکی از آن دسته کسانی بود که با نیروی قاطع بر پایه اصول و فلسفه ی دیپلماسی بین المللی مبارزه می کرد.»
جعفری خاطر نشان نمود: « جهان فراموش نمی کند که او و سفیر چین دستان خود را در تاریخ ۴ فوریه سال ۲۰۱۲ بالا گرفتند و اولین وتوی شورای امنیت را در خصوص پیش نویس قطع نامه غرب که دام خونینی برای سوریه بود انجام دادند.»
این دیپلمات سوری تاکید می کند که بیش از ده سال کار مشترک وارتباطات عمیق دوستانه با همتای روس ایجاد شد. وی افزود: « غم با درد فقدان او در محل کار دائمش و ناتوانی در انجام آخرین سفرش آنطور که باید ، اجین می شود.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала