حذف قانون منع خرید مستقیم اس 400 در هند

© Sputnik / Sergei MalgavkoЗенитный ракетный комплекс С-400 "Триумф" полка противовоздушной обороны в Феодосии
Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф полка противовоздушной обороны в Феодосии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به منظور تسریع در خرید سامانه موشکی اس 400 ساخت روسیه، دهلی قصد دارد قوانین دست و پاگیر که مانع از انجام خرید مستقیم این محصول می شود را حذف کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اکانومی تایمز چاپ هند می نویسد که به منظور تسریع در خرید سامانه موشکی اس 400 ساخت روسیه، دهلی قصد دارد قوانین دست و پاگیر که مانع از انجام خرید مستقیم این محصول می شود را حذف کند. دهلی در عین حال مخالف بومی سازی بخشی از تولید این سامانه در هند است.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 تریومف - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف"
طبق قاعده، برنامه « Make in India» تا 30 درصد قیمت را پس از ارسال آخرین پارتی باید در داخل کشور تولید کند که «آفست» نام دارد. درواقع بخشی از اجزای مورد نیاز ساماه و مونتاژ قطعات در محل تولید می شود. با این حال، به گفته نشریه، برای دریافت هرچه سریعتر سامانه، نظامیان هندی آماده هستند محصول آماده را از روسیه تحویل بگیرند.

ویکتور کلادوف مدیر همکاری های بین المللی و سیاست های منطقه ای شرکت «روس تخ» می گوید: «من شنیدم که برنامه شامل «آفست» نمی شود. این پروژه استراتژیک است و برای هر دو طرف اهمیت زیادی دارد».

قرارداد خرید سامانه های اس 400 در سال 2015 به امضا رسید و همانطور که نظامیان هندی می گویند، قصد دارند تا پنج سیستم به ارزش 39 هزار کرور معادل 5 میلیارد و 83 میلیون دلار دریافت کنند. این سیستم را سامانه هنگ می نامند، با این حال قیمت آن با قرارداد چینی برای خرید اس 400 معادل سه میلیارد دلار برای شش هست شامل پنج گروهان قابل قیاس است.

در ماه فوریه 2017، ولادیمیر دروژوف معاون آژانس فدرال همکاری های نظامی — فنی اظهار کرد که در حال حاضر مذاکرات مشخصی برای فروش سامانه اس 400  به هند در حال انجام است و احتمالا از سال 2018 فروش آن آغاز می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала