عربستان سعودی بار دیگر ایران را به "تغییر رفتار" فراخواند

© AFP 2023 / MOHAMED EL-SHAHEDSaudi Foreign Minister Adel al-Jubeir attends the Arab Foreign Ministers extraordinary meeting to discuss the Syrian crisis in Cairo, on December 19, 2016
Saudi Foreign Minister Adel al-Jubeir attends the Arab Foreign Ministers extraordinary meeting to discuss the Syrian crisis in Cairo, on December 19, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی بار دیگر از ایران خواست تا در سیاست خود تغییر رفتار دهد، زیرا "کنار آمدن با این کشور" بسیار سخت شده است.

الجبیر در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ افزود: "ما نمی توانیم چشمان خود را بر رفتارهای ایران در منطقه ببندیم، ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که قانون اساسی ایران خواهان صادرات انقلاب خود به دیگر کشورها است. چطور می توان با کشوری کنار آمد که آرزو دارد همه ما از بین برویم؟ تا زمانیکه ایران تغییر رفتار در سیاست های حکومتی خود ندهد، کار و کنار آمدن با این کشور بسیار سخت خواهد بود".

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه از تمامی شرکت کنندگان در کنفرانس خواست تا این پرسش زیر را پیش خود مطرح سازند: "ایران، تنها کشور منطقه است که مورد حمله گروه داعش و القائده واقع نشده؟ چرا؟".

پیش از این مجله وال استریت به نقل از چندین منبع خبری دولتی کشورهای خاورمیانه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا در حال مذاکره با همتایان عربستانی خود در خصوص تشکیل یک اتحاد نظامی بر علیه ایران می باشد. به نقل از این مقاله، این ائتلاف احتمالا" نظر دیگر کشورها چون عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اردن را نیز به خود جلب خواهد نمود. جزئیات دیگري از این ائتلاف منتشر نشده است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала