ترکیه: حمایت روسیه و ایران در مسئله بحران سوریه واجب است

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian FederationМногофункциональный комплекс разминирования "Уран-6" Вооруженных Сил РФ во время разминирования жилых кварталов Алеппо в Сирии
Многофункциональный  комплекс разминирования Уран-6 Вооруженных Сил РФ во время разминирования жилых кварталов Алеппо в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، آنکارا برای حل و فصل درگیری ها در سوریه به حمایت مسکو و تهران احتیاج دارد. چاووش اوغلو در طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ بر این امر تاکید ورزید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزیر امور خارجه ترکیه: "طرح آتش بس با تلاش های مشترک ما تقویت می گردد. ما نیاز به حمایت روسیه و در برخی موارد نیاز به حمایت ایران داریم، ما تا کنون به اهداف بسیاری دست یافته ایم".

ایشان در ادامه می افزایند: تفاهمات به دست آمده در اجلاس آستانه در خصوص بحران سوریه، قدمی اساسی در از سرگیری اعتماد بین طرفین محسوب می گردد". به نقل از چاووش اوغلو: "اجلاس آستانه جایگزین اجلاسهای ژنو نمی باشد، اما موضوع اساسی، برقراری آتش بس است. این یک قدم بزرگ در یک راه درست بود، اکنون این مذاکرات باید در ژنو نیز ادامه پیدا کنند".

شایان ذکر است، پیش از این استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل در مسائل سوریه، اهمیت مذاکرات آستانه را مثبت ارزیابی نموده بودند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала