امریکا گروه حمله هوایی را به دریای چین جنوبی اعزام کرد

© Photo / Official U.S. Navy Pageچین طی عملیات جاسوسی، زیردریایی بدون سرنشین آمریکایی را گرفت
چین طی عملیات جاسوسی، زیردریایی بدون سرنشین آمریکایی را گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، گروه حمله هوایی امریکا در شرایط متشنج به دلیل مرزهای مورد اختلاف در منطقه به سوی دریای جنوب چین حرکت کردند.

نیروهای دریایی امریکا در نشست خبری اعلام کردند: «گروه ناوهای هواپیمابر از جمله ناو «نیمیتس» و «کارل وینسون» با همراهی ناوشکن عملیات دریای چین جنوبی را روز 18 فوریه آغاز کردند».

رکس تیلرسون وزیر جدید امور خارجه امریکا تا پیش از قرار گرفتن در این پست اظهار کرد که امریکا باید «سیگنال روشنی» درباره مجاز نبودن عملیات در جزایر مورد مناقشه چین جنوبی فرستاد. پکنن نیز پاسخ داده است که تمامی اقدامات چین قانونی و در چارچوب تمامیت ارضی کشور است.

چین و برخی از کشورهای منطقه از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین بر سر مرزهای دریایی در مناطق دریاهای چین جنوبی و چین شرقی اختلاف نظر دارند. چین معتقد است که فیلیپین و ویتنام آگاهانه از حمایت امریکا برای افزایش تشنج در منطقه استفاده می کنند. اتاق دایمی دادگاه ثالث در لاهه در جولای 2016 بنا به شکایت فیلیپین حکم داد که چین هیچ دلیل مستندی برای استفاده از مناطق مورد اختلاف ندارد. دادگاه تصمیم گرفت که مناطق مورد مناقشه و جزایر آن نمی توانند منطقه اقتصادی باشند. چین حکم دادگاه حل اختلاف را به رسمیت نشناخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала