اسناد مهمی در سفر رئیس جمهورایران به مسکو امضا می شود

© Sputnik / Sergei Kuznetsovاسناد مهمی در سفر رئیس جمهوری به مسکو امضا می شود
اسناد مهمی در سفر رئیس جمهوری به مسکو امضا می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در دیدار با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای این کشور، اعلام کرد: اسناد مهمی در سفر رسمی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مسکو امضا می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در دیدار سنایی و اسلوتسکی، دو طرف بر عزم راسخ برای گسترش روابط در همه زمینه ها بویژه پارلمانی تاکید کردند.
اسلوتسکی در این دیدار که روز شنبه در ساختمان دوما انجام گرفت، با اشاره به اینکه اکنون روند توسعه همکاری های دو کشور ادامه دارد، گفت که در دوما هم روحیه و علاقه برای گسترش همکاری ها با ایران زیاد است.
مقام روسی برای تسهیل در رسیدن به این هدف خواستار برگزاری جلسات کمیته‌های سیاست خارجی پارلمان‌های دو کشور شد و گفت: مواضع تهران و مسکو مرتبط با مسائل کلیدی بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سوریه و خاورمیانه هر چه بیشتر نزدیک خواهد شد.
سفیر ایران نیز در این ملاقات گفت: رئیسان جمهوری دو کشور در سه سال گذشته هشت بار دیدار و مذاکره کرده اند و در سفر پیش روی رسمی رئیس جمهوری ایران به مسکو نیز اسناد مهمی امضا خواهد شد.
سنایی همچنین با اشاره به اینکه روابط و همکاری های دو کشور در همه عرصه ها از جمله سیاسی و اقتصادی با رویکرد مثبت شاهد تحول است، اشتراک دیدگاه منطقه ای تهران و مسکو در مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.
براساس برخی گزارش های رسانه ای، برنامه ریزی مقدماتی برای انجام سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حال انجام است که احتمالا اوایل فروردین ماه سال آینده انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала