سامانه اس 400 توازن قدرت را برهم می زند

© Sputnik / Sergei MalgavkoЗенитный ракетный комплекс С-400 "Триумф" полка противовоздушной обороны в Феодосии
Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф полка противовоздушной обороны в Феодосии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرارداد فروش سامانه های موشکی اس 400 به چین در مرحله عملیاتی شدن است.

روز سه شنبه 14 فوریه سال جاری ویکتور کلادوف مدیر همکاری های بین المللی و سیاست منطقه شرکت دولتی روس تخ این خبر را به روزنامه نگاران اعلام کرد.

کلادوف توضیح داد که قرارداد حاضر برای فروش سامانه اس 400 با چین امضا شده و به مرحله اجرا نزدیک است.

این قرارداد مابین شرکت «روس آبارون اکسپورت» و چین برای فروش سامانه های اس 400 در آوریل 2015 امضا شد. به گفته برخی منابع پکن قصد دارد سه هنگ شامل 6 گروهان را با هزینه ای در حدود 3 میلیارد دلار به این سیستم مجهز کند. ارسال سامانه ها از سال جاری آغاز می شود.

آلگ پانومارِنکو کارشناس مرکز برنامه های استراتژیک معتقد است که قرارداد حاضر محسنات زیادی دارد. وی در ادامه توضیح می دهد: «این قرارداد را فقط باید مثبت نگاه کرد. این قرارداد فرصتی است که از سوی شریک خارجی برای تولید و تامین هزینه های توسعه سیستم نسل بعدی به دست ما می رسد. علاوه بر این، چنین قراردادی در حکم یک تبلیغ خوب برای این سلاح است. به همین خاطرعقد چنین قراردادی فقط جنبه های مثبت دارد. حتی امریکایی ها هم این سامانه را مثبت ارزیابی کرده اند و این عین واقعیت است. این سیستم مزیت های زیادی دارد. اگر به عنوان مثال فضای اطراف چین را در آینده بررسی کنیم می بینیم که این سیستم می تواند در صورت وقوع اختلافات واقعی با کشورهای بالقوه متجاز در ورای اقیانوس ها و یا حتی وقوع درگیری در منطقه برای ما یک کمک واقعی محسوب می شوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала