گزارش و تحلیل

هواداران فوتبال در روسیه گفتند که از ایشان خواهش کردند که برای ایجاد ربع و وحشت بیشتر ماسک بزنند

© Sputnik / Mihail Mokrushin /  مراجعه به بانک تصاویر Spartak's fans on the stand of Kuban Stadium at the Russian Premiere League 8th round match between FC Kuban Krasnodar and FC Spartak Moscow
Spartak's fans on the stand of Kuban Stadium at the Russian Premiere League 8th round match between FC Kuban Krasnodar and FC Spartak Moscow - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلویزیون بی بی سی فیلمی در باره «ارتش اوباشان روسیه» نشان داد که در حکم هشدار دادن از دوستداران انگلیسی فوتبال است تا به جام جهانی 2018 به روسیه نیایند زیرا آنجا خطرناک است

موضوع این فیلم بی نظمی ها در مارسی هنگام بازی‌های یورو — 2016 است و روسیه طرف مقصر معرفی می شود. گویا مخصوصاً روس ها نه انگلیسی‌ها در هر بازی در خارج عملیات درگیری را راه می‌اندازند. ولی باید گفت که در آن مورد روس ها در اقلیت بودند ولی توانستند عملیات حمله کنند گان را دفع کنند.

طرفداران فوتبال روسیه از شما برای سفر به روسیه برای مسابقات جام جهانی 2018 دعوت می کنند - اسپوتنیک ایران
طرفداران فوتبال در روسیه به فوتبالدوستان بریتانیایی؛ این داستان های ترسناک "بی بی سی" را باور نکنید (ویدیو)
استوکلی فون استاتزر کارگردان این فیلم به روسیه آمده و با دوستداران دیدار کرد. در فیلم وی به همه تماشاچیان انگلیسی این هشدار وجود دارد که روس ها برای استقبال از مهمانانی که در 2018 برای جام جهانی به روسیه خواهند آمد آماده می شوند.

سفارت روسیه در انگلیس این مستند را تفسیر کرده اشاره کرد که در آستانه المپیک سوچی کارزار مشابهی برگزار شد و هدف از آن دروغ پراکنی در باره روسیه بود. در سفارت گفته شد که «این احساس دست می‌دهد که هدف اصلی فیلم پاشیدن تخم ترس و وحشت در جامعه بریتانیا و ابراز نگرانی از کسانی که می‌خواستند به روسیه بروند بود تا آن‌ها دیگر این علاقه را از دست بدهند. سازندگان این فیلم شبکه ای که دولت انگلیس از آن حمایت پولی می‌کند، با ترتیب دادن عمدی سوژه بر پایه بی نظمی های دوستداران فوتبال در مارسی و با فیلم‌برداری از دوستداران حاشیه‌ای روسی، برای بی‌اعتبار کردن روسیه و جام جهانی پیش رو حد اکثر مساعی را بکار بردند.

بسیاری از قهرمانان فیلم که بدون رودربایستی در این فیلم سهم گرفتند حالا از این کار تأسف می خورند. «واسیلی استپانوف» دوستدار با سابقه و مطرح باشگاه فوتبال «اسپارتاک» مسکو حتی قبل از اکران این فیلم به اسپوتنیک گفت که به نظر او آلکس استوکلی به نظرش یک فرد صادق و خوشدل بود. او از طریق مترجم با وی معاشرت کرد. استوکلی می‌خواست در زمینه حوادث در مارسی در باره زندگی در حاشیه فوتبال صحبت کند. این دوستدار گفت: من نمی‌دانم که دیگران چه تعریف کردند ولی سخنان من را تحریف کرده و به شکل دروغین منتقل نمودند. وقتی که سخنانی در باره «فستیوال زورگویی» را به من نسبت دادند من ایراد خود را به سازندگان فیلم ابراز داشتم و اعلام کردم که این دروغ محض است.

Вывеска на входе в посольство России в Великобритании - اسپوتنیک ایران
اطلاعیه سفارت روسیه در بریتانیا دررابطه با فیلم بی بی سی درباره فوتبال دوستان روسی
«دمیتری» یکی از سران باشگاه «عقاب» همراه با عده‌ای از رفقای خود در تهیه این فیلم شرکت کرد و در باره نحوه فیلم‌برداری تعریف و اعتراف نمود که روزنامه نگاران انگلیسی از آن‌ها خواهش کردند که ماسک بزنند. این فرد جوان گفت که گروه فیلمبرداران بی بی سی برای یکی از بازی‌ها به شهر «اریول» روسیه آمد. دمیتری به راحت با شرکت در فیلم‌برداری موافقت کرد چون منتظر چیز غیر مترقبه نبود. وی از خواهش افراد تلویزیونی انگلیسی برای پوشش ماسک تعجب نکرد. به عقیده وی برای عمل کرد بیشتر و ایجاد ربع و وحشت بیشتر برای هممیهنان.

«اولگ سمیونوف» معاون «سرویس حقوقی اروپا» شریک حقوقی اتحادیه فوتبال روسیه ویژه حمایت از دوستداران فوتبال بر آن است که در انگلیس سعی و کوشش می‌شود تمایل دوستاران خارجی فوتبال به رفتن به روسیه را از بین ببرند. این محقق تعریف کرد که هنگام جام اروپا 2016 کارمندان شبکه‌های تلویزیونی انگلیس تلاش کردند سوژه ای با شرکت دوستداران روسی را فیلمبرداری کنند و این کار را کردند ولی مطلب از تلویزیون پخش نشد زیرا بیش از حد «خیرخواهانه» بود. به عقیده سمیونوف انگلیسی‌ها نتوانستند برگزاری جام جهانی فوتبال را در کشور خود کسب کنند و حالا سعی می‌کنند برای کشور میزبان حد اکثر مشکلات را بوجود بیاورند.

اکثریت شکننده باشگاه های فوتبال روسیه با این دیدگاه سمیونوف همعقیده هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала