کیم جونگ نام: برادر، مرا ترور نکنید

© REUTERS / Lim Se-young/News1کیم جونگ نام: برادر، مرا ترور نکنید
کیم جونگ نام: برادر، مرا ترور نکنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری عصر ایران، "کیم جونگ نام" برادر ناتنی "کیم جونگ اون" رهبر فعلی کره شمالی، 5 سال پیش و پس از نجات از ترور ناموفق توسط تیم ماموریتی برادر خود، در نامه ای از وی می خواهد از فرمان قتل او بگذرد. کیم جونگ نام 16 سال اخیر زندگی خود را به خاطر دردسرهای برادرش به صورت تبعیدی در چین و ماکائو سپری نموده بود.

بر اساس این گزارش، پس از ترور ناکام "کیم جونگ نام" در سال 2012، او با اطلاع از اینکه دستور ترور او از سوی برادر کوچکترش صادر شده، با ارسال نامه ای به رهبر جوان کره شمالی از او خواست تا دست از ترور او بردارد. کیم جونگ نام در این نامه با اشاره به اینکه چشم داشتی به قدرت برادر کوچکترش ندارد، از او خواسته بود تا او را مورد عفو قرار دهد، و اجازه دهد با خانوده اش زندگی کند.
به گفته پلیس مالزی مظنون اول دستگیر شده یک زن 28 ساله با پاسپورت ویتنامی است. پلیس مالزی روز پنج شنبه از دستگیری زن دیگری خبر داده و همزمان اعلام شده این دو زن مظنون برای نخستین بار برای پاسخ گویی به سوالات بازپرس پرونده در دادگاه حاضر خواهند شد.
در حال حاضر، دولت کره شمالی و رهبر این کشور، تا کنون اطلاعیه رسمی نسبت به قتل برادر بزرگتر رهبر این کشور نشان نداده است. به گزارش برخی رسانه های خبری، توطئه قتل برادر بزرگ تر رهبر کره شمالی، به تلاش های "کیم جونگ اون" 35 ساله برای تحکیم موقعیت و قدرت مطلق خود در کشور ارتباط دارد.
 شایان ذکر است، کیم جونگ اون پس از رسیدن به قدرت در آخرین ماه سال 2011 ، برای جلوگیری از توطئه های احتمالی بسیاری از مقامات و معتمدان نزدیک پدرش را با اعدام از عرصه قدرت حذف نمود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала