نگرانی کاربران ایرانی اینترنت از وضعیت شهر خوزستان (ویدئو، عکس)

© Flickr / Blondinrikard Fröbergمعاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دوشنبه وارد مسکو می شود
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دوشنبه وارد مسکو می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدتی است که استان خوزستان ایران در وضعیت معیشتی مناسبی به سر نمیبرد. گرد و غبار مداوم در شهر زندگی را به کام شهروندان ایرانی ساکن در این استان تلخ کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گرد و غبارهای مداوم مانع از دید خوب در جاده های شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان است. پیش بینی شده بود که با باریدن باران در این استان وضعیت رو به بهبود برود. اما با باریدن باران برق منطقه ای در شهر اهواز دچار مشکلات شد و سپس به طور کامل قطع شد.
در ویدئویی که در سایت اشتراک ویدئو یوتیوب از لحظه قطع شدن برق ها در استان خوزستان بعلت باران منتشر شده است می توان شاهد بخشی از شرایط دشوار این مطنقه بود.

در این کلیپ لحظه انفجار و از مدار خارج شدن ایستگاه برق در اهواز کاملا مشهود است. شهروندان خوزستانی بعلت مه گرفتگی شدید و قطعی برق در شرایط سختی به سر می برند. آنها حتی در جاده ها نیز دید کافی برای رانندگی ندارند و این مسیله خطرات جانی بسیاری را برای آنها به وجود خواهد آورد.
بسیاری از شهروندان ایرانی در شبکه های اجتماعی عنوان کردند که خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات قطب اصلی تولید کننده نفت ایران یعنی استان خوزستان هستند.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر عنوان کرده است که شهر اهواز اکسیژن ندارد و مردم نمی توانند تنفس کنند. او معتقد است که نجات مردم اهواز نجات ایران می باشد.

کاربر دیگری در شبکه اجتماعی توییتر با انتشار عکس یک شمع عنوان کرده است که این وضعیت فعلی ماست و ما برق نداریم.

گفتنی است که شهر اهواز با مساحت ۱۸۶۵۰ هکتار، به عنوان یکی از شهرهای وسیع ایران، محسوب می‌شود. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که بزرگترین تولید کننده نفت ایران بشمار می‌آید، در اهواز مستقر می‌باشد، همچنین شرکت ملی حفاری ایران که بزرگترین شرکت حفاری کشور محسوب می‌شود نیز در اهواز متمرکز می‌باشد. رودخانه کارون پرآب ترین رودخانه ایران، با سرچشمه گرفتن از کوه‌های بختیاری، با ورود به اهواز، این شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند.
بسیاری از کاربران بر این عقیده اند که شهروندان خوزستانی ایران در سال های جنگ ایران و عراق مبارزات بسیاری کرده نقش مهمی در این جنگ ایفا نوده اند. دیگر کاربران می گویند که آنها نه تنها خانه و کاشانه خود را ترک نکردند بلکه با غیرت در مقابل عراق ایستادگی کردند و سرانجام پیروز شدند.
بسیاری از هنرمندان ایرانی نیز با منتشر کردن مطالبی در شبکه های اجتماعی خواستار رسیدگی مسئولان به معضلات این استان شدند.
به عنوان مثال مهناز افشار بازیگر ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با هشتک دلواپس خوزستانیم عنوان کرد که باید بیشتر نگران شهروندان خوزستانی که هنوز داغ جنگ بر دل دارند بود.

#دلواپس_خوزستانیم

Публикация от Mahnaz Afshar (@mahnaz_afshar) Фев 15 2017 в 9:39 PST

بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی از این هنرمند ایرانی بابت همدردی تشکر کردند.
یکی از کاربران پیشنهاد داد که هنرمندان ایرانی کمپینی برای چاره اندیشی و حل معضلات موجود در خوزستان ایجاد کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала