برای اعدام بابک زنجانی تا استرداد کامل اموال صبر می کنند

اشتراک
دادستان کل کشور ایران با اشاره به قطعی شدن حکم بابک زنجانی، گفت: تا زمان استراد اموالی که وی به جیب زده، حکم اعدام اجرا نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر- حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری گفت: اختلاف بین دادسرا و دادگاه معنی ندارد؛ چراکه دادسرا در رتبه قضایی پایین تر از دادگاه قرار دارد و در نهایت دادگاه حکم را صادر می‌کند.

وی افزود: البته دادستان به موجب قانون حق دارد که اگر چنانچه رای دادگاه را مغایر با قانون تشخیص داد خودش و یا از طریق دادستان کل از ریاست قوه قضائیه درخواست اعمال ماده 477 کند.

منتظری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه زمان احتمالی اجرای حکم بابک زنجانی را می‌توانید اعلام کنید، گفت: حکم وی قطعی شده ولی برای اینکه پول‌هایی که به جیب زده و غالبا هم در خارج از کشور است به بیت المال برگردد تا اجرای استرداد پول‌ها، اجرای حکم اعدام انجام نمی‌شود.

وی افزود: تلاش بر این است که پول‌ها به بیت المال برگردد و به بابک زنجانی نیز گفته‌ایم باید این مسئله را در مرحله اهمیت قرار دهد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اهمیت نقش فرد تازه دستگیر شده در حل پرونده بابک زنجانی،گفت: این فرد از عناصر موثر در پرونده بابک زنجانی است و پرونده وی در مرحله تحقیقات قرار دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала