تونل خط هفت مترو، ۳۰ متر پایین سطح زمین/ افتتاح فاز اول خط ۷ متروی تهران تا پایان سال

© Fotolia / Farmerمرگ زن 35 ساله در ایستگاه مترو کرج – تهران
مرگ زن 35 ساله در ایستگاه مترو کرج – تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح فاز اول خط ۷ متروی تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- مازیار حسینی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان بازدید خبرنگاران از روند آماده‌سازی خط ۷ متروی تهران اظهار داشت: فاز اول خط ۷ متروی تهران با ۵ ایستگاه مسافربر، شامل ایستگاه‌های میدان محمدیه، بریانک، کمیل، رودکی و نواب صفوی و همچنین دو ایستگاه عبوری (ایستگاه‌های هلال احمر و تقاطع مولوی — ولیعصر) که هنوز آماده مسافرگیری نیست به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی با اعلام اینکه خط هفت متروی تهران به طور کامل در نیمه سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با افتتاح خط هفت متروی تهران روزانه یک میلیون و ۳۰۶ مسافر جابجا می‌شوند. در حال حاضر در روز سه میلیون مسافر توسط مترو جابجا می‌شوند که این عدد برای خط هفت متروی تهران عدد قابل ملاحظه‌ای است.

وی ادامه داد: پس از آماده شدن فاز نخست خط هفت به مدت یک هفته تحویل بهره‌برداری مترو می‌شود و ابتدا تست سرد و پس از آن تست گرم در این خطوط انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه کارگران در خط هفت به صورت سه شیفت در حال کار هستند، گفت: در مجموع شش هزار نفر در کل خط هفت مشغول به کار هستند.

حسینی با بیان این مطلب که شروع خط هفت متروی تهران، ورزشگاه تختی و پایان خط، میدان صنعت است، خاطرنشان کرد: در مجموع امسال و سال آینده رکورد ۳۰ کیلومتر بهره‌برداری در سال را خواهیم زد.

حسینی گفت: اگرچه پایان خط ٧ مترو ایستگاه صنعت است، اما در حال مطالعه هستیم که با ایجاد  ٢ ایستگاه دیگر به میدان کتاب برسیم که در این صورت طول خط ٧ مترو به ٣٣ کیلومتر می‌رسد.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران افزود: در ساخت و آماده‌سازی خط ٧ مترو از هیچ مهندس و کارگر خارجی استفاده نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی ریزش در خیابان قیام گفت: داخل تونل ما هیچ ریزشی نداشتیم، منتها به دلایلی دیگری مانند خاک ناپایدار و ساختمان‌های اطراف که فرسوده هستند؛ ریزش‌هایی در سطح زمین داشتیم که ارتباط مستقیمی به حفر تونل نداشته است. تونل خط هفت مترو، ۳۰ متر پایین سطح زمین است، اما ریزش ۵-۶ متری سطح زمین بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала