دیدار معاون وزارت خارجه ایران با همتای روس خود درمسکو

© Sputnik / Maksim BlinovЗдание министерства иностранных дел России в Москве
Здание министерства иностранных дел России в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراهیم رحیم پور و ایگور مورگولوف معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه در مذاکرات خود در مسکو ، زمینه های مختلف همکاری های دو کشور به ویژه برنامه های گسترش آن را بررسی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه نوشت: معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت خارجه ایران و مورگولوف، مقدمات برنامه تماس دو جانبه در سطح عالی را مورد مذاکره قرار دادند.
بنا به گزارش اعلام شده، در این دیدار که عصر دیروز با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام گرفت، همچنین دو طرف بر عزم ایران و روسیه برای تحکیم مشارکت در عرصه های مختلف بین دو کشور تاکید کردند.
همچنین بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، تداوم و افزایش شتاب بیشتر در رشد روابط اقتصادی که سال گذشته بیشتر از 80 درصد نسبت به سال 2015 افزایش نشان می دهد، توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی، منطقه ای و بین المللی تهران و مسکو، برنامه ریزی سفرهای مقام های بلندپایه دو کشور در ماههای پیش رو و اسنادی که امضا خواهد شد نیز از دیگر محورهای مذاکره رحیم پور و مورگولوف بود.
همچنین دو طرف در این دیدار با خرسندی از نتایج مثبت مبارزه مشترک با تروریست ها در منطقه به ویژه در سوریه، این همکاری ها را مصداق عینی روابط عمیق و پایدار بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دانستند و تمایل خود را نسبت به گسترش هرچه بیشتر مناسبات در عرصه مقابله با افراط گرایان و تروریست ها ابراز نمودند.
به گزارش ایرنا، دو کشور در حال برنامه ریزی برای انجام سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو هستند که قرار است در آینده ای نزدیک صورت گیرد.
مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور به ویژه در عرصه بین المللی در این سفر، دهمین دیدار رئیسان جمهوری دو کشور در حدود چهار سال گذشته خواهد بود.
رحیم پور که برای شرکت در نشست بین المللی افغانستان در مسکو بسر می برد، با دیگر مقام های روسیه نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала