حال و هوای ایران در ایام ولنتاین (عکس، ویدئو)

© REUTERS / Jamal SaidiПрохожие на украшенной в честь Дня святого Валентина улице в Бейруте, Ливан
Прохожие на украшенной в честь Дня святого Валентина улице в Бейруте, Ливан - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولنتاین امسال در دو روز یعنی 25 و 26 بهمن برگزار شد و به نظر می رسد هر سال بر طرفداران این جشن از سوی نسل جوان افزوده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، روز والنتاین (ولنتاین) یا روز عشق و یا روز عشاق در فرهنگ مسیحی سده های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که در این روز افراد برای کسانی که دوستشان دارند هدیه می خرند و این روز را گرامی می دارند. در روایت ها آمده است کشیشی به نام "والنتیوس" یا "ولنتاین" وجود داشت که برخلاف دستور امپراتورآن زمان، دختران و پسران را به عقد هم در می آورد. در کل روایت های گوناگونی درباره این جشن گفته می شود. یکی از کاربران با نگاهی طنز به این رویداد نوشته است "یه تاریخچه ای هم هست از"ولنتاین"که میگفتن این در اصل"ولک تایم" بوده و توسط پادشاه وقت آبودان به وجود اومده!))"
این مراسم که به صورت سالانه در روز 14 فوریه میلادی برگزار می‌شود که در تقویم خورشیدی گاهی مطابق با 25 بهمن و گاهی 26 بهمن می افتد. این موضوع در ایران و مخصوصا تهران مدتی است از سوی برخی جشن گرفته می شود و جمعی از ساکنان کلان شهرهای ایرن نیز همگام با دیگر مردم جهان به یکدیگر هدیه می دهند.
در شبکه های اجتماعی نیز تقریبا از یک هفته قبل کاربران عکس ها و مطالب مربوط به این روز بخصوص را منتشر کردند. کلیپی در یوتیوب منتشر شده است که حال و هوای این روز را در تهران نشان می دهد.

 

در این ویدیو با افراد بسیاری مصاحبه شده است بعضی از آنها موافق با برگزاری این مراسم در ایران هستند و بعضی نیز معتقدند که در ایران روز عشق روز "سپندارمذگان" است. این روز 5 اسفند می باشد و تاریخچه آن به ایران باستان باز میگردد. در ایران باستان این روز که روز عشق می نامیدند، مردان به همسران خودهدیه می‌دادند. مردان زنان خانواده را به اصطلاح، بر تخت شاهی می نشاندند و از آنها اطاعت می‌کردند و به آنان هدیه می‌دادند. این یک یادآوری برای مردان بود تا مادر و همسر خود را گرامی بدارند.
بسیاری از مردم معتقد هستند که قیمت کادویی که داده و یا گرفته می شود زیاد مهم نیست و این عشق مابین افراد است که این روز را زیبا می کند.
عده ای دیگر نیز نام نهادن روزی خاص را برای بزرگداشت عشق نمی پسندند بلکه معتقدند هر روز می تواند روز عشاق باشد و عشاق می توانند به یکدیگر هدیه بدهند.
از مهمترین هدایایی که در این روز میان عشاق رد و بدل می شود می توان به خرس اشاره نمود. برخی به شوخی می گویند "هرچی خرس بزرگتر، عشقش بیشتر"

یکی از کاربران که فروشنده لوازم مربوط به روز مخصوص "ولنتاین" است نیز اظهار می کند که جالبترین خاطره ای که از روز "ولن تاین" دارد مربوط به جوانی است که سفارش 10 بسته هدیه مخصوص جشن ولنتاین را به فروشنده می دهد و اصرار دارد که همه این کادوها یکسان باشد.
بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، گفته می شود در این روز یک جوان چینی که شکست عشقی خورده است، نصف بلیت های سینمای یک فیلم عاشقی را یکی درمیان خرید تا هیچ زوجی نتوانند کنار هم بشینند.

 

در شبکه های اجتماعی مختلف، بسیاری از کابران عکس هایی از نحوه مراسم و بزرگداشت این روز را منتشر کردند که در این میان عکسی از زوجی جوان خودنمایی می کند. سولماز و احسان دو اسطوره‌ ای که عشق‌شان در قاب برنامه تلویزیونی ماه عسل جاویدان شد تصویری از خودشان با دسته گل رز قرمز بزرگی منتشر کردند. احسان در زیر این عکس این جمله را نوشته اس که "عشق نیازی ندارد بی عیب و نقص باشد فقط باید واقعی باشد."
گفتنی است که این زوج جوان که پس از تصادف رانندگی شدیدی که برای سولماز اتفاق افتاد و منجر به معلولیت او از ناحیه پا شد باز هم به یکدیگر وفادار ماندند و هر سال در کنار هم این روز را با عشق سپری می کنند.
در زیر عکس منتشر شده این زوج جوان بسیاری از کاربران عشق واقعی بین آنان را تحسین کردند و برای آنها شادی و سلامتی آرزو کردند.
یکی از کاربران اظهار می کند که "عشق واقعى يعنى همين سولماز و احسان!"

بر اساس کامنت های کاربران ایرانی، برخی این جشن را تهاجم فرهنگی نام می دهند. در همین زمان بسیاری می گویند که جشنی که مضمون عشق داشته باشد، همیشه خوب است و متعلق به همه انسانهای کره زمین است. کاربران دیگری نیز می نویسد:
"کادو دادن در کل خوب است. نفس کادو دادن و کادو گرفتن همیشه باعث خوشحالی و تحکیم روابط می شود. این عشق حتما نباید میان زن و شوهر، نامزد و یا دوست جنس مخالف باشد و میتواند هدیه پسر به مادر و دیگر اعضای خانواده و فامیل باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала