گزارش و تحلیل

توجه به زندگی شخصی

© Sputnik / Iliya Pitalevشهروندان روسیه
شهروندان روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توجه روس ها در دوران بحران به زندگی شخصی متمرکز می شود.

 به گفته کارشناسان  « مرکز لوادا» در  نتیجه نظرسنجی  در بین شهروندان روسیه  که اواخر ماه ژانویه انجام شد اکثر اهالی روسیه ، حرفه خود را  به عنوان  وسیله امرار معاش  تلقی می کنند. اما این سهم در مقایسه با نتایج تحقیق مشابه در سال 2012  بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. در عین حال، سهم  افرادی که فکر می کنند  در زندگی  چیزهای مهم تر از کار  وجود دارند و افرادی که کار برایشان  یک وظیفه ناخوشایند  است افزایش یافته است.

 در ژانویه سال 2017 میلادی، 60 درصد  پرسش شدگان  گفتند که کار برای آنها منبع  درآمد برای زندگی است.  این رقم 6 درصد کمتر از  سال 2012  است. تعداد اشخاصی  که به نظر آنها چیزهایی واجب تر از شغل و کار وجود دارد  از 11 درصد به 18 درصد افزایش یافت.  تعداد آن شهروندان روسیه نیز افزایش یافت که کار برایشان یک  وظیفه ناخوشایند است (از  2 درصد  به 5 درصد افزایش یافت).

آلکسی گراژدانکین  معاون رئیس « مرکز لوادا»  برای « اسپوتنیک» توضیح داد که افزایش تعداد  افراد بی تفاوت نسبت به کار با  تغییر وضعیت اقتصادی در کشور مرتبط است.  بسیاری از افراد  نمی توانند به کار مورد علاقه خود بپردازند، زنگی حرفه ای آنها فاقد دورنماست، از اینرو آنها  توجه خود را به زندگی شخصی متمرکز می کنند.

« در سال 2015 میلادی ، ما شاهد بالاترین سطح بی تفاوتی  نسبت به کار بودیم.  21 درصد پرسش شدگان ابراز داشتند که در زندگی آنها  چیزهایی مهمتر از کار وجود دارد.  در سال 2017 میلادی این شاخص تا 18 درصد افت کرد اما در مقایسه با  ارقام نظرسنجی های سال های گذشته  بهر حال در سطح بالایی قرار دارد.  اگر  رقم سال 2015 را کنار بگذاریم، این سطح در قرن 21  بطور متوسط  12 درصد خواهد بود».

پروفسور لوبوف  خراپیلینا  از کرسی سیاست کار و امور اجتماعی معتقد است که علت نمایش  بی تفاوتی  و برخورد  منفی  نسبت به  شغل خود با  فشار زیاد کاری و  نارضایتی  کارمند  از کار خود مرتبط است.

« اکثر  مردم  برای کار خود ارزش قائل هستند و  نمایش چیزی عکس آن،  یک واکنش دفاعی است.  این نوع کارمندان به دلیل آنکه ارزش کار آنها نادیده گرفته شده است و ارتقاء مقام در کار نبوده است و دستمزد آنها پرداخت نشده است، کینه به دل گرفته اند».  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала