جذاب ترین رقص

© AFP 2023 / Cristina Quiclerرقص
رقص - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشخصات جذاب ترین رقص محاسبه شد.

محققان بریتانیایی آزمایشی به انجام رساندند و در جریان آن  مشخصات رقص ایده آل زنانه محاسبه شد. در مقاله منتشره در مجله Scientfic Reports آمده است: در این آزمایش، 39 زن علاقمند به جنس مخالف « هتروسکسوال»  از سن 18 تا 30 سال شرکت داشتند (که سن متوسط شرکت کنندگان 21 سال و 6 ماه بود).  هیچ یک از آنها رقاص حرفه ای نبود و  مشکل جسمی نداشت  که مانع از انجام حرکات شود.

محققان برای ثبت حرکات بخش های مختلف بدن و مفاصل، برچسب های  بازتاب دهنده نور را به بدن آنها  وصل کردند. حرکات توسط سیستم  دریافت  ثبت شد که نسبت به  جابجایی برچسب ها واکنش نشان می داد.

دختران با نوای طبل 30 ثانیه حرکت کردند.  با کمک  داده های ارسالی  در باره  حرکات آنها ،  39  پرسوناژ انیمیشن  درست شده بود  که هیچگونه فرقی  با هم نداشتند.

سپس  محققان یک نظرسنجی در  بین 57 مرد  و 143 زن  برگزار کردند.  به آنها پیشنهاد شد امتیازی از 1 تا 7  را نسبت به  حرکات پرسوناژ های انیمیشنی  بدون صدا  طی 15 ثانیه انتخاب کنند. (1 پایین ترین امتیاز بود).  برای ارزیابی  5 معیار انتخاب شد:  حرکت یکسان دستها،  حرکت باسن (به شکل 8 انگلیسی)، تکان دادن کپل، هماهنگی  حرکت دستها و کپل.

بیشترین امتیاز به  تکان خوردن کپل داده شد، هماهنگی حرکت دست ها و باسن  در جای دوم و  حرکت هماهنگ دست ها  پس از آن قرار گرفت.  مردان و زنان  جذاب ترین  رقاص را آن رقاصی دانستند که حرکت دستها و کپلش همخوان بود و رقاصانی که توانستد  بخوبی باسن خود را به شکل « 8»  انگلیسی و یا « بشکه»  بچرخانند.

شایان ذکر است که  دو  شاخص  اصلی ارزیابی  — حرکت  باسن و  حرکت هماهنگ دستها — در بین  خانم های انتخاب کننده  نه زیاد  آزاد و رها  بود و نه زیاد فشرده. حرکات زیاده از حد  وسیع و عریض  امتیازات کمتری گرفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала