برادر رهبر کره شمالی در مالزی کشته شد

© AFP 2023 / Yomiuri Shimbunبرادر رهبر کره شمالی در مالزی کشته شد
برادر رهبر کره شمالی در مالزی کشته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برادر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مالزی کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری Yonhap به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مالزی به قتل رسید. برادر ناتنی رهبر کنونی کره شمالی بعد از اعدام شوهر عمه‌اش جونگ سانگ تائک به مالزی گریخته بود.
معاون سابق سازمان های اطلاعاتی کره شمالی در مصاحبه با یونهاپ گفت؛ کشته شدن کیم جونگ نام بدون دستور کیم چون اون نمی توانسته روی دهد.شبکه تلویزیونی "تی‌وی چوسون" نیز به نقل از چندین منبع دولتی کره‌جنوبی گزارش داد، کیم جونگ نام در فرودگاه کوآلالامپور به دست دو زن که گمان می‌رود عوامل کره‌شمالی بوده باشند و تحت پیگرد قرار دارند، مسموم شده است.
پلیس مالزی اعلام کرد، یک مرد اهل کره‌شمالی که هویت او مشخص نیست، در راه بیمارستان از فرودگاه کوآلالامپور مرده است. به گفته پلیس، هویت این مرد هنوز تایید نشده است. گفته می‌شود او قصد داشته به دیزنی‌لند برود.
کیم جونگ نام بزرگترین پسر کیم جونگ-ایل،‌ رهبر سابق کره‌شمالی بود که در بحبوحه مرگ پدرش در سال 2011 یکبار از تلاش برای ترور در ماکائو نجات یافت. او پس از کشته شدن جانگ سونگ-تائک،‌ شوهر عمه‌اش در دسامبر 2013 به مالزی گریخت. او پسر معشوقه رهبر سابق کره‌شمالی بود و گمان می‌رفت که بعد از پدرش جانشین شود. با این حال کیم جونگ-ایل تصمیم گرفت تا یک پسر دیگرش به نام کیم جونگ-اون به رهبری برسد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала