ایران میزبان رئیس‌جمهور آذربایجان خواهد بود

© Photo / Official website of the President of the Islamic Republic of IranЦеремония официальной встречи Ильхама Алиева в Тегеране
Церемония официальной встречи Ильхама Алиева в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دیدار سفیر ایران در باکو با وزیر کشور جمهوری آذربایجان درباره سفر ماه آینده «الهام علی‌اف» رئیس جمهور این کشور به تهران گفت‌وگو شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر- جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با «رامیل اوسوب‌اف» وزیر کشور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر ایران در این ملاقات با اشاره به سفر چند ماه قبل وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به باکو، اظهار داشت: طرف ایرانی علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها و مراودات در زمینه‌های تخصصی دو وزارت کشور است و رحمانی‌فضلی وزیر کشور ایران بر اساس دعوت کتبی منتظر سفر «رامیل اوسوب‌اف» وزیر کشور جمهوری آذربایجان به تهران هستند.

«اوسوب‌اف» نیز ضمن تقدیر از دعوت وزیر ایرانی و با اشاره به پیشرفت خوب در همه عرصه‌های مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تأکید کرد که ایران و آذربایجان دو کشور دوست و برادر و دارای مشترکات عمیق دینی، تاریخی و فرهنگی هستند و تحکیم مناسبات طرفین موجب هر چه نزدیک‌تر شدن دو ملت برادر خواهد شد.

وی افزود: مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و همچنین مبارزه با جنایات سازمان یافته به ویژه قاچاق مواد مخدر از محورهای مورد تأکید دو وزیر کشور برای تقویت همکاری‌های دوجانبه است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر قریب‌الوقوع وزیر دادگستری کشورایران به باکو که مدتی نیز مسئولیت وزارت کشور را بر عهده داشته، دیدار با وی را فرصتی برای مشورت در راستای همکاری‌های دوجانبه دانست که مورد استقبال طرف آذری قرار گرفت.

برنامه‌های آتی همکاری‌های دو کشور به ویژه سفر ماه آینده رئیس‌جمهور آذربایجان به تهران نیز در این ملاقات مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала