گزارش و تحلیل

یک کارشناس: اوکراین از ترور سیاسی خوشش آمده است

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyОполченец Донецкой народной республики с позывным "Гиви"
Ополченец Донецкой народной республики с позывным Гиви - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«ادوارد باسورین» معاون فرماندهی ضربتی جمهوری مردمی دونتسک در جمعی روزنامه نگاران گفت که بازرسان پرونده ترور «میخایل تولستیخ» فرمانده یک گردان و دست داشتن برخی اشخاص در آن و ارتباط شان با سرویس های ویژه اوکراین را ثابت کردند

«میخایل تولستیخ» فرمانده گردان «سومالی» دارای اسم مستعار «گیوی» چهارشنبه گذشته ترور شد. وزارت دفاع جمهوری مردمی دونتسک این قتل را «ادامه جنگ تروریستی که مقامات کی یف علیه ساکنان دونباس آغازکردند» نامیدند.

این اولین مورد ترور فرماندهان واحد های دفاعی آن جمهوری نیست. در اکتبر سال 2016 «آرسنی پاولوف» دارای کد رادیویی «موتورولا» فرمانده یکی از این واحد ها بر اثر انفجار در آسانسر خانه خود جان باخت. در آن هنگام چند نفر دیگر مجروح شدند.

«ایگور کوروتچنکو» کارشناس نظامی، سردبیر مجله «دفاع ملی» چاپ روسیه بر آن است که کی یف در مورد جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک سیاست تروریسم دولتی را دنبال می کند. کوروتچنکو به رادیو اسپوتنیک گفت:

«ما بوضوح این خط مشی را مشخص می‌کنیم. این خط پیروان «باندرا» است. مقام های کی یف رهبران نظامی و سیاسی جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک را ترور می کنند. کی یف به جای اجرای توافقات مینسک از تاکتیک اعمال تروریستی استفاده می کند. این قتل ها همزمان با تیرگی اوضاع در دنباس و آتشباری گسترده شهرهای بی‌دفاع بوسیله نیروی مسلح اوکراین صورت می گیرد. در عین حال دسته های اکتشافی خرابکار در آنجا عمل می کنند. همه این‌ها با هم مرتبط بوده و به نظر می‌رسد که ما در مرحله‌ای قرار گرفتیم که اوکراین از ترور سیاسی خوشش آمده است».

به گفته این محقق نظامی، بعید نیست که اوکراین بتواند در مورد روسیه نیز به ترور اشخاص سیاسی دست بزند. ایگور کوروتچنکو گفت:

«در اوکراین پراتیک تأیید قتل های سیاسی و اجرای قتل ها در دونباس در سطح نهاد های دولتی تکوین شده است. بعید نیست که اوکراین در موقعیت های معیین بتواند علیه روسیه نیز به همین راهکار ها متوسل شود و همین هم اتفاق می افتد. در کریمه چند گروه اکتشافی خرابکار دستگیر شد که همان اعمال تروریستی را تدارک می‌دیدند که حالا در جمهوری های دونباس و لوگانسک اجرایی می شوند. اوکراین به کشوری تبدیل می شود که از راهکار های تروریسم بین‌المللی استفاده می کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала