اهداف نتانیاهو از سفر به آمریکا چیست؟

© Sputnik / Vitaliy Belousovتصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در اسرائیل
تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاکید بر وجود تهدید از سوی ایران و حمایت نامحدود امریکا از اسراییل

محمدرضا رئوف‌شیبانی — سفیر پیشین ایران در سوریه ضمن گفتگو با جام جم آنلاین می گوید: «بر اساس سند رویکرد استراتژیک آمریکا برای قرن 21؛ حفظ و ارتقای موجودیت، امنیت و منافع رژیم صهیونیستی به‌عنوان شریک استراتژیک آمریکا جزو اولین تعهدات هر رئیس‌جمهور در آن کشور خواهد بود، بر این اساس حفاظت و حمایت از این رژیم از پارامترهای اصلی سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار و گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ظرف چند روز آینده به واشنگتن سفر کند که هدف فراهم کردن شرایط مناسب برای دستیابی به حداکثر توافقات ممکن به‌شرح زیر است:

تاکید بر وجود تهدید از سوی ایران و حمایت نامحدود امریکا از اسراییل که در گفتگوهای تلفنی با ترامپ نیز مطرح شده است.

تصویب قانون شهرک‌سازی که اخیرا با اکثریت 60 رای در مقابل 52 رای به تصویب رسید از سوی کارشناسان، قانونی بسیار خطرناک تعبیر شده است.

با مرور سریع بر مواضع اعلام شده از سوی مقامات آمریکایی و صهیونیستی می‌توان موضوعات مورد اهتمام دو طرف را به شرح زیر پیش‌بینی کرد:

نحوه مقابله با جمهوری اسلامی ایران در تمام ابعاد آن بویژه چگونگی مقابله با روند رو به رشد موفقیت‌های ایران در منطقه. مواجهه با فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران و قطع ارتباط ایران با حزب‌الله و جبهه مقاومت… در این رابطه نتانیاهو با همراهی برخی سیاستمداران عرب تلاش خواهد کرد ترامپ و تیم وی را برای اجرایی کردن سیاست‌های تند و غیرقابل پیش‌بینی علیه جمهوری اسلامی ایران تشویق کند.

تحولات سوریه و تهدیدات ناشی از پیروزی محور مقاومت در این جبهه. بر این اساس نتانیاهو سعی خواهد کرد با کمک آمریکا مناسب‌ترین سناریو را برای تامین حداکثری منافع آمریکایی ـ اسراییل طراحی کرده و به توافق برسد. طرح فعلی ترامپ برای سوریه نیز تاسیس منطقه‌ای امن در خاک سوریه است که گفته می‌شود ابعاد آن در سفر اخیر پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات آمریکا به ترکیه و صحبت با مقامات آنها بررسی شده است.

استمرار سیاست تقویت حرکت‌های جدایی‌طلبانه در منطقه با هدف شکل‌دهی به کشورهای کوچک با گرایش‌های قومی و نژادی.

انتقال سفارتخانه‌های مختلف از تل‌آویو به بیت‌المقدس با پیشگامی دولت ترامپ در این زمینه. استمرار سیاست اشغال سرزمین‌های فلسطینی تحت عنوان ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین». 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала