لغو سفر راگوزین به ایران

© Sputnik / Sergey Mamontovلغو سفر راگوزین به ایران
لغو سفر راگوزین به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری راگوزین ، معاون نخست وزیر روسیه اطلاع داد که به « دلایل فنی» سفر برنامه ریزی شده ی خود به ایران را لغو می کند.

وی قرار بود در تهران با سرنا ستاری معاون رئیس جمهور کشور در بخش علوم و فن آوری و حسین دهقان وزیر دفاع ملاقات کند. به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ی کامرسانت روز سه شنبه با استناد به منابع خود این خبر را منتشر کرد.
پیشتر خبرگزاری مهر به نقل از بیانیه ی سفیر ایران در روسیه ، مهدی سنایی اطلاع داده بود که وزیر انرژی روسیه ، الکساندر نوواک، معاون اول نخست وزیر روسیه ایگور شووالوف و معاون نخست وزیر دیمیتری راگوزین در یک سفر رسمی طی ماه آینده به ایران خواهند رفت. همانطور که اطلاع داده شد، قرار بود دیمیتری راگوزین این هفته هیات روسی را در مذاکرات تهران برای توسعه ی همکاری روسیه و ایران در زمینه پیشرفت تکنولوژی و فن آوری دفاعی همراهی کند. از جانب ایران معاون رئیس جمهور کشور در بخش علم و فن آوری، سرنا ستاری و وزیر دفاع حسین دهقان حضور خواهند داشت.
به گفته ی منبع این روزنامه ، دلیل لغو سفر افشای اطلاعات سفر اخیر توسط طرف ایرانی است. این منبع در دولت افزود که در کنار جلسه کمیته ی علم و فن آوری ، که ریاست آن بر عهده ی دیمیتری راگوزین است، طرفین قصد داشتند ، موضوعات به نسبت مهمی را بررسی نمایند. به نقل از این روزنامه ، « بحث و گفتگوی جدی در خصوص دلایل طرف ایرانی به منظور خرید هواپیماهای کشورهای غربی مد نظر بود.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала