یک جاسوس عربستان در ایران دستگیر شد

© Fotolia / Serkat PhotographySpionage
Spionage - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فردی به اتهام جاسوسی برای یکی از کشورهای خارجی دستگیر و به تحمل 10 سال زندان محکوم شد.


به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی حیدری معاون دادستان مشهد ضمن تایید این خبر گفت: این فرد سابقه جاسوسی برای یک کشور دیگر را هم در پرونده خود دارد.
وی افزود: از انجایی که دیگر سفارت عربستان در ایران وجود ندارد اما بررسی های نیروی امنیتی بیانگر آن بود که فردی به بهانه گرفتن ویزا، جذب سرویس های اطلاعاتی این کشور شده و برای آن ها جاسوسی می کند
معاون دادستان مشهد افزود: با به دست آمدن این اطلاعات، این فرد با صدور دستورات قضایی و به طور غیرمحسوس زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت و عملیات برای شناسایی اقدامات مجرمانه این فرد وارد مرحله جدیدی شد.
قاضی حیدری تصریح کرد: پس از انجام یکسری تحقیقات گسترده و شناسایی افراد که با این فرد در تماس بودند،دستور دستگیری وی صادر شد.
وی گفت: با توجه به این که فرد مذکور اطلاعات مختلف و محرمانه کشور را در اختیار عوامل کشور عربی قرار می داد اتهام جاسوسی به وی تفهیم شد تا این که شعبه هشتم دادگاه انقلاب مشهد پس از بررسی کامل موضوع و برگزاری چندین جلسه محاکمه، رای به محکومیت متهم داد.
معاون دادستان مشهد خاطرنشان کرد: براساس رای دادگاه، این فرد به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق جاسوسی به نفع کشور متخاصم به تحمل 10 سال زندان محکوم شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала