واکنش به انعقاد قراردادهای تجاری ایران با سوئد در منزل مسکونی سفیر

© Photo / Stefan Linsمحاکمه پنج پناهجوی افغان به اتهام تجاوز جنسی در سوئد
محاکمه پنج پناهجوی افغان به اتهام تجاوز جنسی در سوئد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گفت: امضای قرارداد و توافقات خارج از یک مکان رسمی، آن هم در منزل سفیری که میهمان ماست تحقیر ملت ایران و تحقیر دیپلماتیک جمهوری اسلامی است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو- سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به انعقاد قراردادهای تجاری ایران با سوئد در منزل مسکونی سفیر این کشور در داخل، اظهار داشت: امضای قراردادهایی میان دو کشور ایران و سوئد در منزل سفیر این کشور برخلاف عرف دیپلماتیک بین‎ المللی و منافع ملی کشورمان است.

وی با بیان اینکه مذاکرات قراردادها و توافقات در مراجع رسمی و در مکانی که کشور میزبان تعیین می‎ کند، باید صورت گیرد، افزود: اینگونه مراسم ها و اتفاقات باید تحت مقررات و قوانین کشور میزبان صورت گرفته و مقامات نیز در آن شرکت کنند. به طور کلی هر کشوری که میهمان کشور دیگری در قالب روابط دیپلماتیک است باید تمامی شئونات اسلامی کشور میزبان را رعایت کند،

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صرف نظر از  اینکه طرف قرارداد شرکت خصوصی و غیردولتی باشد باید این اقدام در یک مکان رسمی صورت گیرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه این اقدام برخلاف وعده دولت مبنی بر عزت بخشیدن به پاسپورت ایرانی است، تصریح کرد: امضای قرارداد و توافقات خارج از یک مکان رسمی، آن هم در منزل سفیری که میهمان ماست، تحقیر ملت ایران و تحقیر دیپلماتیک جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: حضور مقامات، مسئولین و شرکت ‎های طرف قرارداد در منزل مسکونی سفیر سوئد، با شرایطی که در تصاویر دیده می‌شود حاکی از عدم رعایت شئونات اسلامی دارد، تحقیر و توهین به منزلت آن کشور است و به هیچ وجه قابل قبول نیست. چگونه مسئولین و مقامات ایرانی حاضر می‎شوند در محفلی که خانم ‎های بی‎ حجاب حضور دارند، شرکت کنند.

نقوی حسینی درباره ورود کمیسیون متبوعش به این مسئله خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی منتظر است تا گزارشات این محفل را دریافت کند و سپس درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала