قاسمی: عربستان از روی ناآگاهی نسبت به ایران موضع میگیرد

© Fotolia / Borna_Mirسفر وزیر امور خارجه کویت به ایران
سفر وزیر امور خارجه کویت به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برداشت ما این است که عربستان هنوز دچار یک توهم و اشتباه است که در گذشته هم این اشتباه، عربستان را با مشکلاتی مواجه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر- بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگویی با برنامه «من طهران» شبکه العالم در خصوص مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی مطالبی را بیان داشته که به بخش هایی از آن می پردازیم. 

قاسمی در خصوص مواضع عربستان و امارات علیه ایران، اظهار داشت: مواضع عربستان طی دوران اخیر نسبت به ایران همیشه از روی ناآگاهی و عدم اطلاع کافی نسبت به وضعیت منطقه و جمهوری اسلامی ایران بیان شده و از امارات هم نمی‌توان توقع زیادی از آن داشت چون تا حدی متحد عربستان است.

 زمان درحال گذار و گذر هست و تحولات سریع اتفاق می‌افتد و نمی شود آینده را خیلی پیش بینی کرد و وضعیت و قدرت و جایگاه ایران در منطقه کاملا روشن هست و بهتر هست که آنها با واقعیت‌های منطقه و واقعیت ایران در منطقه، سیاست‌های خود را تنظیم کنند.

عربستان دچار توهم است

قاسمی در خصوص رفتارهای سعودی در قبال ایران بیان کرد: برداشت ما این است که عربستان هنوز دچار یک توهم و اشتباه است که در گذشته هم این اشتباه، عربستان را با مشکلاتی مواجه کرد.  ولی تصور ذهنی من این است که عربستان نمی تواند در این مسیر به راه خود ادامه دهد و تحت تاثیر دیگر قدرت ها یا برخی رژیم ها مانند اسراییل بخواهد هزینه های سنگینی را برای خودش در منطقه و جهان بپردازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала