گزارش و تحلیل

فوتبال روسیه و ایران را نزدیک خواهد کرد

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر Футбол. Товарищеский матч сборных Ирана и России
Футбол. Товарищеский матч сборных Ирана и России - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به داده‌های سازمان «روس توریسم» - آژانس فدرال گردشگری روسیه، در 2016 بیش از 60 هزار نفر ایرانی به روسیه سفر کردند. انتظار می‌رود که در سال برگزاری بازی‌های جام کنفدراسیون های فوتبال در روسیه تعداد چهار برابر ایرانی‌ها به کشور ما بیاید

سفارت روسیه در تهران با این ارزیابی موافقت کرده و آنرا ساده توضیح می‌دهد

لوون جاگاریان سفیر روسیه در ایران می‌گوید:

«اعتبار و حیثیت کشور ما در ایران بسیار بالا است. حیثیت رئیس جمهور ما نیز بالا است و این امر بدون شک ایرانی‌ها را به روسیه جلب می کند. کسانی که به روسیه سفر کردند به میهن باز می‌گردند و تجربه خود را در برابر دوستان و نزدیکان در میان می‌گذارند و بدین طریق قوه مقناطیس بیشتر می شود. کاردوستی مردم روسیه و استعداد فایق آمدن بر مشکلاتشان مایه تحسین ایرانی‌ها است. اشاره می‌کنم که این مشکلات از بسیاری لحاظ جنبه مصنوعی دارد و از این نظر دو کشورمان خصوصیات مشترک زیادی دارند. ایران مدت‌ها است زیر بار تحریمات بسر می برد»

«آلکسی کنوشکوف» معاون آژانس فدرال گردشگری روسیه با اطمینان گفت:

«روسیه کشور امن و راحت برای ایراین ها است. در کشور ما رسوم اسلامی را محترم می‌شمارند و در کشور ما برنامه مهمانوازی از گردشگران وارد شده از کشور های اسلامی پیاده می شود. مثلاً در بسیاری هتل ها غذا های هلال پخت و پز می شود. کار با هدف تسهیل رژیم روادید ادامه دارد. کشور ها از نظر گردشگری گام به گام به همدیگر نزدیک می شوند».

از قرار معلوم فوتبال ملت‌های دو کشور را بیش از پیش نزدیک خواهد کرد. از 6 تا 9 فوریه در تهران نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته برگزار شد. در غرفه روسی این نمایشگاه لوحه مفصلی در باره جام کنفدراسیون ها و جام جهانی فوتبال قرار داشت و ایرانی‌ها امکان داشتند در باره مسکو، سن پترزبورگ، قازان و سوچی اطلاعات همه جانبه را کسب کنند. آن‌ها با پیشنهاد های جامع آشنا شدند. برای ایجاد روحیه ورزشی درست بروی اکران های بزرگ گل های زده شده در بازی‌های پیشین نشان داده می شدند.

جالب اینجا است که برای ایرانی‌ها برنامه‌هایی در نظر گرفته شدند شامل تماشای بازی‌های موجود در برنامه مهماننوازی و جا دادن آن‌ها در هتل های با پرستیژ. هر چند که تهران شهری به نظر نمی‌رسد که در آن میلیونر ها بسر می برند ولی در روسیه در یافتند که ایرانی‌ها هنگام سفر به این کشور آماده اند پول‌های گزافی مصرف کنند. «کنوشکوف» گفت:

«اگر به تور هایی نگاه کنیم که در میان ایرانی‌ها بفروش می‌رسند می‌شود گفت که این تور ها ارزان نیستند. آن‌ها شامل هتل های چهار و حتی پنج ستاره ای می باشند. قشر میانحال ایرانی‌ها از جمله اقشار متفاوت آن می‌توانند به خود اجازه دهند که چنین سفر ها را خریداری کنند».

یک مشکل دیگر هم هست. در ایران سیستم‌های بین‌المللی پرداخت کار نمی کنند. به این خاطر خریدن بلیت برای تماشاگران معمولی ایرانی در وبسایت رسمی فیفا مشکل است زیرا این سایت از کاربران داده‌های کارت اعتبار را می طلبد. ایرانی‌ها دارای کارت های ایرانی هستند. این نقصان به کمک فروش بسته های مهمننوازی رفع می‌شود و ایرانی‌ها بوسیله آن می‌توانند بلیت های جام کنفدراسیون ها و جام جهان را بخرند.

شرکت «ماتچ هاسپیتالیتی» که در این راستا نماینده تام الاختیار فیفا است، از طریق نماینده روسی خود یک برنامه را در ایران راه اندازی کرده که به نوبه خود بوسیله نماینده ایرانی کار می‌کند. به برکت وجود این شما تماشاگران ایرانی‌ می‌توانند بصورت رسمی و تضمینی به بازی‌های کنفدراسیون ها و جام جهانی راه یابند.

در باره این برنامه هفتم فوریه در تهران هنگام یک رونمایی ویژه با شرکت نمایندگان رسمی روسیه و ایران تعریف شد و دفتر ایرانی شرکت روسی Visit Russia این مراسم را ترتیب داد

«چارلی چارترز» مسئول شعبه فروش «ماتچ هاسپیتالیتی» در این مراسم
گفت:

«ما برای اولین بار این برنامه را مخصوصاً برای ایران راه اندازی می کنیم. در باز می‌شود و حالا معلوم نیست چقدر نفر از آن عبور کنند. راستش امیدمان این است که ایران به جام جهانی راه یابد و در این صورت تعداد تماشاگران بیشتر خواهد شد. ولی الان هم می‌توان گفت که صرف نظر از نتیجه نهایی، تعداشان کم نخواهد بود. به برکت پیوند های تنگ میان روسیه و ایران می‌شود ارقام خوبی را پیشبینی کرد».

حتی در روز های نخست کار نمایشگاه تهران اولین بسته های گردشگری به روسیه بفروش رسید. حالا جا دارد که منتظر پایان یافتن دوره حذفی آسیایی جام جهانی بمانیم. عجالتا ایران در مرحله دوم گروه ها موفق است و تیم ایران در گروه خود اول می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала