گزارش و تحلیل

ماریا شاراپووا

© Sputnik / Anton Denisovماریا شاراپووا، تنیس باز روسیه
ماریا شاراپووا، تنیس باز روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاهش رد صلاحیت بهترین هدیه است.

هواداران شاراپووا در سرار جهان  بیصبرانه منتظر  احیای  حرفه ورزشی  ماریا شاراپووا هستند.

 اکتبر سال گذشته،  دادگاه داوری ورزشی، مدت  مجازات ماریا شاراپووا  را کاهش داد و  اوایل سال جاری مشخص شد که ورزشکار روسیه  در  مسابقات  ورزشی از 26 ماه آوریل شرکت خواهد کرد.  اولین مسابقه  او در شهر « اشتوتگارت» آلمان برگزار خواهد شد  که طی 5 سال  هیچ ورزشکاری نتوانست با وی رقابت کند.

ماریا شاراپوا در صحبت با « اسپوتنیک» تعریف کرد که چطور روزهای سخت « رد صلاحیت» را   پشت سر گذاشت:

«پانزده ماه  رد صلاحیت  برای من مدت طولانی بود  ولی حالا تا بازگشت به   مسابقات  روزهای اندکی باقی مانده است.  زمان خیلی سریع گذشت و زندگی من طی این مدت شکل ساده ای بخود گرفت.  قبلا دائما در حال سفر و شرکت در مسابقات  گوناگون بودم  و حالا می توانستم به نزدیکانم توجه کنم و وقت بیشتری را با آنها بگذرانم،  نه مثل گذشته یکی — دو  عصر. حتی ه کریسمس و سال نو و جشن های دیگر خانوادگی را برگزار کردیم».

 تنیس باز روسیه  اعتراف کرد که  فکرش را نمی کرد مدت « رد صلاحیت» کاهش یابد.

«  حتی به  نزدیکانم گفتم که بدشواری می توان  آرزوی یک چیز بزرگ را داشت.  اگر قبلا از من می پرسیدند که در سن 30 سالگی  چه هدیه ای می خواهی، این « هدیه» در فهرست هدایا جایی نداشت.  اغلب  آدمها آروزی پول و اینجور چیزها را دارند.  من هم خوشم می آید  دوباره خودم را آن دختر خردسالی ببینم که برای  دیدن هدیه  به طرف درخت کاج سال نو می دود.  لغو رد صلاحیت واقعا بهترین  سورپریز   طی سال های  اخیر بود.

 شاراپووا گفت که نمی خواهد  زندگی خود را فقط به ورزش محدود کند. پس از پایان حرفه ورزشی دلش می خواهد توانایی  خود را  در رشته دیگری  امتحان کند.

«حرفه تنیس ، حرفه ای است  که می تواند سالها  ادامه داشته باشد.  خیلی چیز ها در این  سالها پشت سر گذاشته می شوند. موفقیت ها و شکست ها.  آخری تأثیر  عمیقی بر من می گذارد.  یکبار   مقاله ای در باره فوتبالیستی خواندم  که آسیب جدی دید  و دیگر نتوانست   بازی کند.  این یک وضع عادی در ورزش است.  ابتدا  ورزشکار  فقط بازی می کند و اصلا به فکر آینده نیست.  البته هستند ورزشکارانی  که در طول  حرفه ورزشی خود درآمد خوبی دارند و  پس انداز آنها  برای زندگی آینده بدون اینکه به کاری مشغول شوند کافی خواهد بود.  اما تعداد اینگونه ورزشکاران کم است.  من از امتحان کارهای مختلف خوشم می آید.  من کار کردن را دوست دارم. موضوع کسب درآمد نیست.  من از معاشرت با مردم خوشم می آید، دوست دارم چیزهای نو و جدید  یاد بگیرم. همیشه  شیفته امتحان چیزهای غیر عادی بودم.  مهم آن است که نباید از  شکست  ترسید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала