گزارش و تحلیل

والنتینا ماتویینکو راهی مصر می‌شود

© Sputnik / Ramil SitdikovВизит председателя Совета Федерации РФ В. Матвиенко в Японию
Визит председателя Совета Федерации РФ В. Матвиенко в Японию - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار است بهار سال جاری هیات شورای فدراسیون – سنای روسیه به ریاست والنتینا ماتویینکو رئیس سنا از مصر دیدن کند. این اولین دیدار چنین سطح عالی پس از وقفه ده ساله خواهد بود.

در مجلس مصر تأکید می‌کنند که دو کشور روابط گرم دارند و نه تروریست ها و نه کشور های حامیشان قادر نیستند این مناسبات را تخریب کنند. طرف مصری در جریان مذاکرات قصد دارد مساله از سرگیری مواصلات هوایی دو کشور را مطرح کند

به گفته ایلیاس اماخانوف معاون رئیس سنا، در حال حاضر بازدید از مصر — بزرگترین کشور عربی دارد تدارک می‌شود

این سناتور در توضیح گفت:

«این اولین بازدید چنین سطح پس از وقفه ده ساله است و از این رو ما به تدارک آن توجه زیادی قایل ایم. ملاقات ها و مذاکرات در جریان این بازدید به توسعه روابط پارلمانی و تحکیم روابط روسیه و مصر انگیزه خواهند بخشید. روشن است که بعلاوه مسایل همکاری‌های دوجانبه، امکانات توسعه مناسبات منطقه ای و مسایل بین‌المللی و امنیتی و مرتبط به مبارزه با تروریسم بررسی خواهند شد».

ایلیاس اوماخانوف افزود که دو کشور در حال تماس های کاری دائم هستند و سناتور های روسیه و اعضای پارلمان مصر، هم در فرمت دوجانبه و هم در زمین‌های بین‌المللی با هم مشارکت می کنند.

آیا رئیس سنای روسیه دختر ایرانی را پیدا خواهد کرد؟ (+ عکس) - اسپوتنیک ایران
آیا رئیس سنای روسیه دختر ایرانی را پیدا خواهد کرد؟ (+ عکس)
همصحبت اسپوتنیک در مجلس مصر اعلام کرد که طرف مصری در جریان مذاکرات عنقریب با سناتور های روسیه مساله از سرگیری مواصلات هوایی میان دو کشور را مطرح خواهد کرد که پس از سقوط هواپیمای روسی در 31 اکتبر 2015 قطع شد. این فاجعه بزرگترین حادثه هوایی در تاریخ هواپیمایی روسیه شد.

ایرباس A321 متعلق به شرکت هواپیمایی «کوگالیم آویا» با 217 نفر مسافر و خدمه بر فراز شبه جزیره سینا سقوط کرد. همه‌ جان باختند. سرویس فددرال امنیت این حادثه را عمل تروریستی خواند و رسیدگی مرتبط هنوز هم ادامه دارد.

هفتم فوریه نشریه اینترنتی «مصروی» با استناد به منبع بلند پایه در دولت مصر نوشت که مصر امیدوار است که پرواز های هواپیما های مصر و روسیه در ماه مارس از سرگرفته خواهد شد

شریف فیاد عضو دفتر سیاسی حزب مترقی «تگامو» مصر به اسپوتینک گفت که پس از عمل تروریستی در آسمان سینا «مقامات مصر به درخواست روسیه مجموعه کامل اقدام ها به قصد تأمین امنیت در فرودگاه های کشور را انجام دادند».

این عضو مجلس مصر اظهار داشت:

«از قرار اطلاعات واصل شده مسکو از کار انجام شده راضی است و حالا موانع در راه از سرگیری پرواز ها بر داشته شده است. دو کشور روابط گرم دارند و تلاش‌های تروریست ها و کشور های حامی شان معطوف به تخریب این روابط محکوم به ناکامی است».

تابستان سال گذشته والنتینا ماتویینکو در دیدار با همتای مصری خود در مسکو مساله از سرگیری مواصلات هوایی میان روسیه و مصر را بررسی کرد. در آن هنگام رئیس مجلس مصر اعلام کرد که وی به پشتیبانی سنای روسیه در این مساله امیدوار است. به گفته وی، این علامت خوبی برای مسکو و قاهره می بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала